در شوراي عالي آموزش و پرورش:

طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در پنجشنبه ها تصویب شد

یزدفردا "وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه طرحی خوب و کارشناسی شده است و پس از امضای رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ آن به سمت اجرای آن می رویم

طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد.

به گزارش یزدفردا  به نقل از واحدمرکزی خبر ، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش قدردانی از برگزیدگان عرصه پرورشی شهرستان های تهران در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این طرح پس از تصویب برای امضا به رئیس جمهور داده شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه این طرح مراحل قانونی خود را برای اجرا طی می کند، افزود: این طرح از ابتدای مهر امسال در روستاها به شکل آزمایشی در حال اجراست.

وی اظهار داشت: طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه طرحی خوب و کارشناسی شده است و پس از امضای رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ آن به سمت اجرای آن می رویم.

حميد رضا حاجي بابايي :بررسی تعطیلی پنج شنبه های مدارس ابتدایی در مراحل پایانی
حمید رضا حاجی بابایی در حاشیه جلسه دیشب هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مزیت های این طرح گفت:این برنامه در جهت ارتقای کیفیت در دوره خانوادگی ، تحکیم خانواده و افزایش ساعات درسی صورت می گیرد
وزیر اموزش وپرورش گفت:کار کارشناسی تعطیلی پنج شنبه های مدارس ابتدایی درحال اتمام است .
حمید رضا حاجی بابایی در حاشیه جلسه دیشب هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مزیت های این طرح گفت:این برنامه در جهت ارتقای کیفیت در دوره خانوادگی ، تحکیم خانواده و افزایش ساعات درسی صورت می گیرد .
وی افزایش ساعت کلاس در هفته از 24 ساعت به 25 ساعت و افزایش تعداد هفته ها از 32 هفته به 34 هفته و افزایش میزان ساعت در کلاس از 744 ساعت در سال به 850 ساعت صورت می گیرد .
وی افزود : در کنار این مسائل این طرح باعث افزایش جاذبه ها برای معلمان می شود و دانش اموزان نیز دو روز را می توانند در کنار خانواده خود باشند .
حاجی بابایی با بیان اینکه با اجرای این طرح می توان همه فوق برنامه های مدارس را در پنج شنبه اجرا کرد افزود : با توجه به کار کارشناسی و نظر سنجی های صورت گرفته در سراسر کشور و بررسی شورای عالی اموزش و پرورش این طرح نکات مثبت بسیار زیادی دارد و به سرعت کارهای کارشناسی ان در حال انجام است .
وزیر اموزش و پرورش در پایان با تائید این مطلب که انتقال کارکنان اموزش و پرورش از تهران به سایر شهرستانها نیز از جمله انتقال کارکنان دولت محسوب می شود گفت : تا کنون حدود 600 نفر از شاغلان اموزش و پرورش تهران از تهران به سایر شهرستانها منتقل شده اند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا