ميرکاظمي خطاب به اعضاي اوپک:

اعضاى اوپک درباره افزایش تولید نفت انفرادى و عجولانه عمل نکنند

یزدفردا "وزیر نفت از اعضای اوپک خواست در بحث افزایش تولید نفت خام به منظور جبران کاهش نفت لیبی در بازار جهانی شتابزده عمل نکرده و تصمیمات کشوری در این باره اتخاذ نکنند

وزیر نفت گفت: کاهش میزان عرضه نفت در بازارهای جهانی به دلیل این که حجم ذخایر روی آب و خشکی فرآورده و نفت خام نسبت به پنج ساله گذشته در بالاترین میزان قرار دارد، اتفاق افتاده است و ضرورتی ندارد امروز عجله کرده، تولید را بالا ببریم و تصمیمات انفرادی بگیریم.

سیدمسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه  دولت، اظهار داشت: اوپک هنوز درباره افزایش تولید نفت تصمیمی اتخاذ نکرده و در این زمینه جلسه اضطراری تشکیل نشده است.

وی از اعضای اوپک خواست در بحث افزایش تولید نفت خام به منظور جبران کاهش نفت لیبی در بازار جهانی شتابزده عمل نکرده و تصمیمات کشوری در این باره اتخاذ نکنند.

وزیر نفت اظهار داشت: کاهش میزان عرضه نفت در بازارهای جهانی به دلیل این که حجم ذخایر روی آب و خشکی فرآورده و نفت خام نسبت به پنج ساله گذشته در بالاترین میزان قرار دارد، اتفاق افتاده است و ضرورتی ندارد امروز عجله کرده، تولید را بالا ببریم و تصمیمات انفرادی بگیریم.

رئیس دوره ای اوپک تاکید کرد: این تصمیمات عجولانه موجب سودجویی برخی افراد و سفته بازی حاصل از آن خواهد شد. بنابراین اگر کشوری بخواهد این افزایش تولید را مطرح کند، معلوم نیست این جایگزین عرضه کمتر کشور لیبی شود. در واقع ممکن است این ذخیره‌سازی برای سفته‌بازی بیشتر در بازار مورد استفاده قرار گیرد.

میرکاظمی به اعضای اوپک توصیه کرد؛ خویشتن دار باشند و در ادامه گفت: نباید در این زمینه شتابزده عمل کرد و پیش از بررسی و ارزیابی دقیق بازار جهانی نفت، دست به اقدام عجولانه زد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا