معاون وزيرجهاد کشاورزي:

107 میلیون تن محصول باغی و زراعی امسال در کشور تولید شد

معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح ساماندهی شبکه ای به منظور ارایه خدمات مکانیزاسیون کشاورزی اجرا می شود که در حمایت از تولید و پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات بسیار موثر خواهد بود

معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال 107 میلیون تن محصول باغی و زراعی در کشور تولید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، مجید خلیلی خشنود در حاشیه رونمایی از محصولات جدید شرکت تراکتور سازی تبریز از افزایش 20 میلیون تنی محصولات کشاورزی طی پنج سال آینده خبرداد و افزود: در صورت حمایت و تامین اعتبار لازم برای توسعه مکانیزاسیون و اجرای طرح های نوین آبیاری امکان افزایش تولید تا 60 درصد میزان فعلی هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه نقدینگی کشاورزان برای تامین همه ادوات کشاورزی کافی نیست، اظهارداشت: طرح ساماندهی شبکه ای به منظور ارایه خدمات مکانیزاسیون کشاورزی اجرا می شود که در حمایت از تولید و پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات بسیار موثر خواهد بود.

خلیلی با اشاره به اینکه شرکت های خدمات کشاورزی در قالب تسهیلات و کمک های بلاعوض حمایت خواهند شد، افزود: 450 میلیارد ریال اعتبار برای این شرکت ها اختصاص یافته است.

وی، نیاز کشور به کود شیمیایی را پنج میلیون تن در سال اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت یارانه ای تنها دو میلیون و 900 هزار تن کود با استفاده از تسهیلات یارانه ای و دو میلیون و یکصد هزار تن به صورت آزاد توزیع می شود.

خلیلی با اشاره به اینکه کودهای یارانه ای فقط به محصولات استراتژیک اختصاص خواهد یافت، گفت: یارانه مورد نیاز برای توزیع نهاده های مصرفی در بخش کشاورزی 10 هزار و 500 میلیارد ریال است که تاکنون سه هزار و 850 میلیارد ریال برای این منظور اختصاص یافته است.

معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه، استعدادها و انتظارات تولیدات کشاورزی به تفکیک استان ومحصول مشخص شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا