تابش در مراسم گرامیداشت روز مهندس؛

مهندسین ایرانی می توانند ایران را به کانون پرفروغ علم و سازندگی در منطقه مبدل سازند


نماینده مردم اردکان به مناسبت روز مهندس در دیدار با جمعی از مهندسین علوم کشاورزی، با تبریک روز مهندس به تمامی فارغ التحصیلان رشته های فنی-مهندسی، نقش مهندسین در فرایند توسعه و پیشرفت کشور را ستود و گفت: بی شک تخصص و دانش مهندسین در شکل گیری برنامه ها ، اجرای پروژه ها و طرحها ،همچنین نظارت بر اجرای صحیح و علمی آنها ، نقش بسیار تاثیرگذاری در عمران و آبادانی کشور دارد و نامگذاری این روز برای تجلیل از زحمات و خدمات عزیزانی است که در گستره کشور با تحمل سختی ها و مرارت ها نقش ممتازی را در سازندگی میهن عزیزمان عهده دار هستند.

تابش یاد و نام دانشمند پرآوازه ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی که در حکمت و ریاضی و نجوم سرآمد بود را گرامی داشت و از خدمات وی در ترویج علم،تاسیس رصدخانه مراغه و کتابخانه ای عظیم که مورد استفاده دانشمندان آن عصر قرار گرفت تقدیر نمود. وی افزود: مهندسین با تاسی به دانشمندانی نظیر خواجه نصیر الدین طوسی که در عرصه های علمی و عملی خدمات شایانی به بشریت ارائه نموده و نام ایران و ایرانی را پرآوازه ساختند، می توانند ایران را به کانون پرفروغ علم و سازندگی در منطقه مبدل سازند

نماینده مردم اردکان از مسئولان امر خواست تا با کاهش تصدی گریها و واگذاری کار به بخش خصوصی فرصت مناسبی برای نقش آفرینی برجسته تر ، حضور موثرتر و با انگیزه تر مهندسین در عرصه عمران و آبادانی کشور فراهم سازند.

وی تصویب و تاسیس سازمان نظام مهندسی،کشاورزی و منابع طبیعی در مجلس ششم را نشانه توجه نظام به این قشر زحمتکش و مولد دانست و درعین حال افزود: علیرغم تلاشهای انجام شده توسط این سازمان، مشکلات فراروی مهندسین فعال در این عرصه زیاد است و باید چاره جویی گردد.

نایب رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها بر ضرورت افزایش بهره وری بخش کشاورزی تاکید کرد و کلید حل مشکل را در گرو بکارگیری موثر مهندسین در این بخش دانست.

وی نرخ بالای بیکاری دانش آموختگان کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست را باعث تاسف خواند و گفت: دولت باید با واگذاری تصدیها در بخش کشاورزی زمینه اشتغال گسترده فارغ التحصیلان این بخش را فراهم سازد.

تابش انسجام بخشی به تشکلهای فارغ التحصیلان و تعریف جایگاه مناسب برای آنها در نظام برنامه ریزی و سیاست گذاری را در زمره تکالیفی دانست که با کوچک کردن دولت و سپردن کار به بخش خصوصی میسر می گردد.

نماینده مردم اردکان به مسئولان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی توصیه نمود تا نسبت به ارتقای توانمندیهای حرفه ای و به روز نمودن دانش فنی مهندسین کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست اهتمام ویژه ای داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا