گزارش جلسه مجمع عمومی انجمن چارسوق کویر

بسمه تعالی

مجمع عمومی انجمن چارسوق کویر اردکان عصر روز دوشنبه دوم اسفند 1389 ساعت 16:30در محل دفتر انجمن تشکیل جلسه داد.در این جلسه دبیر انجمن ،  ملا حسینی با عرض تبریک تولد پیامبر اکرم وامام صادق (ع) و عرض خیر مقدم به اعضای حاضر به محورهای جلسه اشاره کرد:


یکی از محورهای جلسه ؛ارایه گزارش مختصری از اهم فعالیتهای گذشته انجمن بود که عبارت بودند از:برگزاری همایش گردهمایی تشکلهای غیردولتی میراث فرهنگی کشور و بزرگداشت دکتر پیر نیا وهزاره سرایش شاهنامه در اردکان و یزد / مراسم رونمایی از کتاب واژه نامه گویشی اردکان وبزرگداشت دکتر طباطبایی/ اختتامیه سومین دوره اردکان شناسی با حضور دکتر داوری و....
شرکت در نمایشگاه دستاوردهای تشکل های غیر دولتی استان یزد و کسب مقام برتر سمن برگزیده یکی دیگر از فعالیت های انجمن بود که دبیر انجمن؛ آن را تجربه ای خوب ومفید برای انجمن دانست.


وی همچنین با اشاره به بازدیدهای یک روزه برخی از اعضا انجمن(به حساب شخصی)و ارایه گزارش آن را به عنوان راهی برای شناساندن استعدادهای گردشگری اردکان و استفاده همگان از آنها را خاطر نشان کرد. وی با خاطرنشان کردن این نکته که نوروز 90 علاوه بر دید فرهنگی  و اجرای برنامه های سابق ، نگاه اقتصادی و در آمد زایی نیز در نظر گرفته می شود . فعالیتهایی چون : استفاده از آسیاب دژک ،فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی ،برگزاری تورهای صنعتی و رصد آسمان شب کویر ، برپایی چایخانه سنتی و... راشامل می شود و از اعضا در مورد جزییات این برنامه ها و نحوه اجرا آن ها ،نظر خواهی کرد .


ملاحسینی ؛ بخش دیگری از جلسه را به ارایه و تشریح جزییات برنامه های آینده انجمن اختصاص داد.وی با برشمردن ریز برنامه های جشنواره فرهنگی هنری اردکان یادگار ماندگار در تاریخ 19 اسفند 1389 برای اعضا حاضر ،برخورداری از تنوع بیشتر در نوع برنامه ها نسبت به سال گذشته را یکی از ویژگی های جشنواره امسال دانست.همچنین رایزنی انجمن با مسیولین شهر برای به ثبت رساندن جشنواره در تقویم شهر را یاد آور شد.
بخش دیگر از سخنان دبیر انجمن دعوت از اعضا جهت شرکت در برنامه غباررویی خاطره ها در آخرین پنج شنبه سال یعنی 26 اسفند 1389 بود و از ثبت برنامه غباررویی خاطره ها(پاکسازی بافت تاریخی )در آخرین پنج شنبه سال در تقویم شهر وستاد استقبال از مسافرین نوروزی خبر داد.


تشریح برخی از برنامه ها واهداف انجمن در نوروز 1390 توسط دبیر انجمن ادامه جلسه را تشکیل می داد :پس از مشورت و ارایه پیشنهادات اعضا انجمن ، در مورد تامین نیروی انسانی مورد نیاز جهت اجرای برنامه های انجمن در نوروز 90،در میان گذاشته شد و در نظر گرفتن روزانه حداقل 25 نفر و قابلیت سنجی در انجام انواع مختلف فعالیتها همچون :تورگردانی ، اداره فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، مستند سازی و.... را ارزیابی و از اعضا خواسته شد تانسبت به برنامه ریزی و ارایه زمانهای حضور خود اقدام نمایند و به غایبین جلسه و همچنین علاقه مندان در مورد همکاری در طول نوروز در بافت تاریخی اطلاع رسانی و به انجمن معرفی کنند.

پایان جلسه نیز به معرفی برگزیدگان مسابقه پیامک ماه رمضان گذشت که هیچ کدام حضور نداشتند و قرار شد برای دریافت هدیه به آنها اطلاع رسانی شود.همچنین دوستانی که در کلاسهای اردکان شناسی شرکت داشتند و در این جلسه برای دریافت گواهی نامه شان حضور نداشتند.
جلسه ساعت 6 بعد از ظهر به پایان رسید و با پخش گوشه هایی از فعالیتهای سال گذشته انجمن در بافت تاریخی دوستان انجمنی از هم خداحافظی کردند.

انجمن چارسوق کویر از کلیه عزیزان که قبول زحمت نموده در این جلسه شرکت نمودند کمال تشکر و برای کسانی که موفق به شرکت در جلسه نشدند آرزوی موفقیت دارد و همکاری بیشتر و مستمر تر ایشان را درتحقق هرچه زودتر اهداف انجمن خواستار است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا