افتتاح اولین دانشکده پرورش اسب و مربیگری سواری کاری کشور+ تصویری

به گزارش روابط عمومی سازمان تربیت بدنی ،اولین دانشکده پرورش اسب و مربیگی سواری کاری  با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی و با همکاری دانشگاه علمی کاربردی ،در مجموعه سوارکاری شهدای تهران افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه این مراسم رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به اهمیت دادن این فدراسیون به امر آموزش تاکید کرد: در زمینه آموزش گام های اساسی زیادی برداشتیم از جمله تشکیل کمیته آموزش که در مدت اخیر بسیار فعال بوده است. برگزاری کلاس های آموزشی از دیگر برنامه های ما برای تحقق این امر بود.
وی با اشاره به پتانسیل رشته سوارکاری در کشورمان اظهار داشت: ملی پوشان سوارکاری ایران به دلیل برخی محدودیت ها و بحث قرنطینه موفق به حضور در میادین بین المللی نشده اند و برخی از سوارکاران ما با هزینه شخصی و خرید اسب در خارج از کشور اقدام به پیکار با سایر رقبا در مسابقات رسمی کرده اند. عملکرد این سوارکاران موجب شد تا به این باور برسیم که تیم کشورمان توانایی کسب نتایج درخشان در مسابقات بین المللی را دارد اما این مهم در صورت از بین رفتن مشکل قرنطینه ممکن خواهد بود.
تابش تاکید کرد ،یکی از بانوان ایرانی در مسابقاتی که با نظارت FEI نماینده فدراسیون جهانی سوارکاری در کشورمان صورت گرفت در 115 کیلومتر استقامت عنوان نخست را از آن خود کرد. این روند در صورت توجه بیشتر به ورزش سوارکاری ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اهمیت و سابقه این رشته در کشورمان تصریح کرد:سوارکاری در سالهای اخیر نفرات زیادی را جذب این رشته کرده است به همین منظور در تاسیس باشگاه های خصوصی تا جایی که برایمان مقدور بوده از بخش خصوصی حمایت لازم را انجام داده ایم اما برای همگانی کردن این رشته که ریشه در فرهنگ ما دارد نیازمند بودجه زیادی هستیم.
نایب رئیس بانوان فدراسیون سوارکاری نیز در مراسم افتتاحیه این مرکز آموزشی با اشاره به روند شکل گیری این مجموعه خاطر نشان کرد: سالها بود خلع این مرکز آموزشی و کار کردن علمی و آکادمیک در رشته سوارکاری احساس می شد به همین خاطر در دی سال 87 با تشکیل کمیته توسعه و آموزش و با همکاری اساتید علمی و کاربردی این مجموعه استارت کار خود را زد.
شکیبافر ادامه داد: برای شروع فعالیت در این زمینه کلاس ها و کارگاه های یک روزه در تهران برگزار شد و با ارسال نامه به هیات ها در استانهای کشور نسبت به برگزاری کلاس های آموزش در این زمینه و نیاز سنجی آنها اقدامات لازم صورت گرفت. در نهایت این مجموعه برای ادامه روند آموزش با حمایت اساتید دانشگاه علمی و کاربردی و فدراسیون سوارکاری مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی تصریح کرد: این مجموعه دارای 3 هزار متر مربع فضای فیزیکی است و مجهز به آزمایشگاه، کتابخانه، مرکز کامپیوتری،کتابخانه، و کلاس های درس مناسب می باشد.
سیدحمید سجادی معاون ورزشی سازمان تربیت بدنی در حاشیه افتتاح این دانشکده گفت:یکسال پیش دکتر سعیدلو تعامل ورزش و فدراسیون های ورزشی را با مراکز علمی و آموزشی در جهت بالا بردن توان علمی ورزش مورد تاکید قرار داد و حتی در شاخص های ارزیابی فدراسیون ها بحث آموزش و ارتباط با مراکز علمی در ردیف مهمترین شاخصه ها قرار گرفت و امروز خوشحالم که شاهد افتتاح این دانشکده هستیم.
سجادی افزود: ما این روند را در تمامی فدراسیون ها دنبال خواهیم کرد و به زودی در دوومیدانی و شنا نیز شاهد راه اندازی آکادمی های علمی خواهیم بود اما با توجه به اینکه رشته سوارکاری جزو ورزش های با قدمت تاریخی و دینی ما محسوب می شود در گام نخست به سراغ این رشته آمده ایم.
وی افزود: بدون شک تاسیس این مراکز علمی در ورزش از جمله اقدام های ماندگار خواهد بود که می تواند نقش بسیار مهمی را در ارتقای فنی و علمی ورزش ایفا کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا