برگزاري دوره آموزشي هدفمند سازي يارانه‌ها ويژه كاركنان میراث استان

یزدفردا "دوره آموزشي هدفمند سازي يارانه‌ها با حضور كاركنان اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان در محل سالن آموزش اين اداره كل برگزار شد.

علي‌اكبر كاظمي" گفت: كاركنان اين اداره كل با شركت در اين دوره 8 ساعته با مفهوم يارانه و نتايج هدفمندي آن آشنا شدند.

معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد افزود: يارانه هرگونه پرداخت انتقالي را گويند که به منظور حمايت از اقشار کم درآمد و بهبود توزيع درآمد، از محل خزانه دولت به صورت نقدي و يا جنسي به خانوارها و توليد کنندگان کالا و خدمات تعلق مي‌گيرد.

"كاظمي" کلي‌ترين دسته بندي يارانه‌ها را شامل يارانه کالاهاي مصرفي، يارانه خدمات اجتماعي و يارانه کالاهاي واسطه‌ايي براي توليدکنندگان دانست.

وي هدف از برگزاري اين دوره را فرهنگ سازی و افزايش آگاهی و دانش کاركنان با قانون و ويژگي‌هاي هدفمندي يارانه‌ها براساس برنامه تعيين شده برشمرد.

"كاظمي" گفت: هدفمند کردن يارانه‌ها موجب اصلاح قيمت‌ها، افزايش بهره‌وري و کاهش هزينه‌ها مي‌شود.

اين مقام مسئول افزود: با تصويب اين لايحه، مردم در مصرف منابع صرفه جويي کرده و با پرداخت قيمت آزاد کالاها خود را براي حضور در بازارهاي جهاني آماده خواهند کرد.

وي با تاکيد بر اين که لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها با برنامه توسعه پنجم، همچنين سند چشم انداز توسعه کشور مطابقت دارد، گفت: تصويب اين لايحه گامي مهم به سوي هدفمندسازي يارانه‌ها به ويژه در حوزه نفت و فرآورده‌هاي نفتي است.

"كاظمي " در خاتمه افزود: فلسفه وجودی تبيين و تدوين طرح تحول اقتصادی از سوی دولت محترم با نگاهی علمی، درون زا و منسجم ، استفاده از ظرفيت‌ها برای تعالی و ارتقا و بهره‌وری و حل مشکلات اقتصادی کشور، در خور شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا