تابش: صنعت نساجی استان یزد ظرفیت آن را دارد تا حرف اول را در سطح کشور بزند

در جلسه ای با حضور نماینده مردم اردکان،مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ومدیران نساجی استان یزد درخصوص مشکلات صنعت نساجی استان و اجرای برنامه های آموزشی- توسعه ای لازم بحث و تبادل نظر شد.

نماینده مردم اردکان در این جلسه با اشاره به قدمت نساجی در استان یزد و با طرح این پرسش که "چرا علیرغم این قدمت همیشه شاهد وجود مشکل و معضل در این صنعت هستیم ؟" افزود: عدم وجود ماشین آلات مدرن ، ضعف دانش و بعضا سوء مدیریتها در این صنعت باعث شده نتوانیم متناسب با این حجم سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد شده ، در روند توسعه این صنعت را بصورت مطلوب پیش ببریم.

محمدرضا تابش تصریح کرد: صنعت نساجی استان،ظرفیت آنرا دارد تا در سطح کشور حرف اول را بزند.

وی با تاکید بر توجه کافی به سلیقه مشتری در تولید محصولات مختلف نساجی و با توجه به کیفیت بسیار بالای برخی پارچه ها نظیر پارچه های پرده ای و رومبلی،خواستار "برندسازی" محصولات مهم نساجی استان شد تا دیگر شاهد آن نباشیم تا تولیدات ما با عنوان اجناس ترکیه به فروش برسد.

نماینده مردم اردکان همچنین پیشنهاد راه اندازی "خوشه صنعت حلواارده سازی اردکان" را مطرح نمود و از مسئولان شرکت شهرکهای صنعتی استان خواست تا طرح توجیهی لازم را تهیه و قول مساعد داد تا مراتب را از طریق وزارتخانه های مربوطه پیگیری نماید.

در ابتدای این جلسه نیز عظیمی رئیس شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد و مدیران خوشه نساجی یزد در سخنانی با اشاره به شناسایی 400 خوشه صنعتی در سطح کشور،استان یزد را در رتبه دوم صنعت نساجی در کشور دانستند و به تشریح اقدامات صورت گرفته در تعیین استراتژی نساجی استان در بخشهای مختلف از جمله توسعه توان طراحی،بازاریابی،مباحث آموزشی و غیره پرداختند.

در این جلسه درخصوص ایجاد دهکده نساجی استان یزد،احداث یک واحد تولید چادر مشکی در اردکان،راه اندازی مرکز آموزشهای پیشرفته نساجی ،ایجاد خوشه سنگ بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در نهایت تصمیماتی اتخاذ گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا