معاون بازرگاني داخلي سازمان بازرگاني استان يزد:

از جمله مزيت‌هاي جشنواره فروش فرش دستباف استان ، كاهش 10 درصدي قيمت فرش می باشد

ناصر رحیمی در نشست خبری که با حضور خبر نگاران استان برگزار شد درخصوص برنامه‌هاي وزارت بازرگاني در رابطه با فرش دستباف ابراز نمود: وزارت بازرگاني به عنوان متولي فرش دستباف با اقدامات مناسبي در راستاي حمايت از اين صنعت، اقدام به صادرات اين محصول نموده است كه  در سالجاري صادرات فرش دستباف استان حدود 450 ميليون دلار بوده است.

وي اقدامات وزارت بازرگاني را در اين صنعت برگزاري نمايشگاه در بازارهاي خارجي، تبليغات گسترده، اعزام تيم‌هاي تجار و بازرگانان به كشورهاي مختلف، اعزام تيم‌هاي سليقه يابي به خارج از كشور و پرداخت 50 درصد از هزينه‌هاي تورهاي مربوط به فرش عنوان نمود.

وي تصريح كرد: در راستاي بهبود استفاده از فرش دستباف به عنوان يك ارزش و سرمايه جشنواره فروش فرش دستباف از 22 بهمن لغايت 22 اسفندماه سالجاري و با اعلام آمادگي 14 استان براي حضور در جشنواره و نمايشگاه فرش دستباف از 27 بهمن ماه به مدت 6 روز در استان يزد داير مي‌باشد.

معاون بازرگاني داخلي سازمان بازرگاني استان يزد از جمله مزيت‌هاي جشنواره فروش فرش دستباف را كاهش 10 درصدي قيمت فرش در جشنواره و قابل برگشت بودن فرش پس از فروش آن را به دلايل گوناگون بيان نمود.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا