مدير عامل شركت آبفاي استان يزد

هدفمند سازي يارانه ها موجب جلوگيري از اسراف است


یزدفردا "مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزدگفت:هدف اساسي و اصلي از هدفمند سازي يارانه ها جلوگيري از اسراف و تبذير است و تعديل و اصلاح قيمت يكي از ابزارهاي رسيدن به اين مهم مي باشد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد در كارگاه آموزشي آشنا سازي همكاران حوزه مشتركين در استان با هدفمندي يارانه ها كه 190 نفر حضور داشتند مديرعامل اين شركت افزود:انشاءا... با اجراي طرح هدفمند سازي يارانه ها اسراف و تبذير در بخش هاي مختلف مصرف كاهش خواهد يافت.

علي اسلامي در ابتداي اين كارگاه آموزشي در سخناني به آب و ارزش و اهميت آن اشاره كرد و گفت: هدفمند كردن يارانه ها موجب جلوگيري از اسراف است و ما بعنوان متوليان امر آبرساني بايد مردم را به مصرف كمتر سوق دهيم.

وي با اشاره به وضعيت آبي كشور افزود: كشور ما در يك ناحيه خشك و نيمه خشك قرار دارد و متوسط ميزان بارندگي آن 250 ميلي متر كه اين عدد در استان يزد 100 ميلي متر و در شهر يزد 60 ميليمتر مي باشد.

وي خدمت رساني در حوزه آب و فاضلاب را بسيار با ارزش دانست و همچنين خدمت رساني كاركنان در حوزه مشتركين مناطق را بعنوان يك امر خداپسندانه و باارزش عنوان كرد.

اسلامي خاطر نشان كرد: هر يك از كاركنان آبفا وظيفه دارند بعنوان كساني كه متولي آب هستند مردم را به مصرف كمتر تشويق و ترغيب نمايند.

اين مقام مسئول اظهار داشت: شركت آبفاي استان يزد در زمينه عملكرد در سال گذشته مقام دوم را كسب نموده و اميد داريم نه تنها اين رتبه ها همچنان در سالهاي بعد تداوم داشته بلكه بتوانيم در كشور بعنوان شركت برتر شناخته شويم.

مديرعامل شركت اضافه كرد: با توجه به محدوديت منابع آب در اين منطقه كويري در سال گذشته بدليل همكاري همه مسئولين استاني ،تلاش بي وقفه همكاران خوب و رعايت الگوي مصرف توسط مشتركان عزيز با مشكل جيره بندي مواجه نشديم و اين از افتخارات اين شركت است.

علي اسلامي همچنين در اين مراسم گزارشي از عملكرد شركت آبفا از سال 57 را ارائه و عظمت خدمات نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را در اين بخش متذكر شد.

درادامه كارگاه معاون خدمات و درآمد مشتركين آبفاي استان يزد گفت: قيمت آب بهاء در سال 74 در كل كشور 133 ريال بوده كه اين عدد در سال 87 به 953 ريال رسيده است.

علي جعفري افزود: از سال 69 تاكنون هيچ پولي را دولت در بخش هاي جاري هزينه نكرده است يعني در واقع شركتهاي آبفا شركتهاي خودگردان مي باشند.

وي اضافه كرد: در سال گذشته شركت آبفاي استان يزد كمتر از 9 ميليارد تومان از محل آب بهاء و خدمات درآمد داشته و بيش از 18 ميليارد تومان هزينه نموده است.

در اين مراسم معاونت خدمات و درآمد مشتركين آبفاي استان يزد به بيان طرح هدفمند كردن يارانه ها براي همكاران شاغل در حوزه مشتركين پرداخت.

وي پس از بيان تعرفه آب بها قبل از هدفمند كردن يارانه ها به ميزان تعرفه ها اشاره كرد و گفت:با تعرفه هاي پلكاني مشترك به راحتي تاثير صرفه جويي در مصرف آب را مشاهده خواهد كرد.

وي اضافه كرد: افزايش مبلغ آب بها مبلغ قابل توجهي نيست و حداكثر افزايش در يك مصرف متعادل، فقط 2% مبلغ يارانه اي است كه دولت به هر نفر پرداخت مي كند.

وي با اشاره به اينكه مردم اين استان در منطقه اي فقير از نظر منابع آب زندگي مي كنند،خاطر نشان كرد: مشتركان بايستي به اين موضوع توجه داشته باشند كه صرفه جويي هر قطره آب ارزش مند خواهد بود.

جعفري اضافه كرد درحال حاضر ميزان هدر رفت آب در كشور حدود 30% توليد است و خوشبختانه در استان يزد اين عدد كمتر از 20% مي باشد كه بايستي اين ميزان در طول برنامه پنجم به 15% برسد.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه حدود 20% مشتركين شركت آبفاي استان يزد مصرفي كمتر از 7 مترمكعب درماه دارند، مبلغ پرداختي آنها را ماهيانه كمتر از بيست هزار ريال عنوان كرد.

وي اضافه كرد: مشتركاني كه 15 تا 20 متر مكعب آب مصرف كرده اند نيز 19 درصد بوده اند و براساس آمارهاي سال گذشته در مجموع 89 درصد از مشتركان استان در حدود 42/1 درصد از پول يارانه را بابت آب بهاء پرداخت خواهند كرد.

علي جعفري اظهار داشت: در قبوض جديد كه بعد از هدفمندي يارانه ها صادر مي شود فقط مبلغ آب بهاء و ماليات بر ارزش افزوده درج شده كه مشترك با بروشورهايي كه همراه قبوض ارسال شده مي تواند ميزان آب بهاي خود را محاسبه نمايد.

جعفري گفت: با فرهنگ سازي در زمينه آشنايي مشتركان با نحوه محاسبه آب بها نگراني هاي مشتركين در خصوص آب بهاء را بايد كاهش دهيم.

وي در پايان اضافه كرد: شركت آبفا بايد آماده باشد تا انشعابهاي غير مجاز را شناسايي و در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا