مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور

انقلاب اسلامی فطرت ها را بیدار كرد / نظام سرمایه داری دیكتاتوری مدرن است / تحریم ها عزم ایرانی را برای كار تقویت می كند

یزدفردا "رئیس جمهور گفت : انقلاب اسلامی که آمد تلنگری زد ، فطرت ها در ایران بیدار شد و این بیداری به سرعت در دنیا گسترش یافت .

دكتر محمود احمدی نژاد در گفتگوی زنده شبکه یک سیما

با بیان این كه تحولی جهانی در حال روی دادن است گفت :

نظم حاکم بر جهان ظالمانه و نه فقط غیرانسانی که ضدانسانی است.

رئیس جمهور افزود: نظام سرمایه داری همه استعدادها را در خود کشته و جلو شکوفایی انسان ها و ملت ها را گرفته است.

نظام سرمایه داری؛ دیکتاتوری مدرن

رئیس جمهور در ادامه گفت: غارت منابع ملت ها یک جنبه نظام سرمایه داری است و تخریب فرهنگ ها، اندیشه ها، حرکت و ارزش های انسانی از دیگر جنبه های آن است.

آقای احمدی نژاد نظام سرمایه داری را دیکتاتوری مدرن دانست و افزود: این نظام همه ویژگی های یک دیکتاتوری را دارد؛ ببینید در دنیا چه می کنند، یکه تازی می کنند .

وی گفت: این نظم ، ضد سنت های الهی ، ضد حقیقت و فطرت بشری است .

رئیس جمهور افزود: انقلاب اسلامی که آمد تلنگری زد ، فطرت ها در ایران بیدار شد و این بیداری به سرعت در دنیا گسترش یافت .

آقای احمدی نژاد گفت: این در همه جای دنیا هست و ویژه مسلمان ها و ایرانی ها نیست، اما ادبیات و نحوه بیان فرق می کند.

وی افزود: در امریکای جنوبی هم بروید می بینید مردم از وضع موجود به شدت ناراضی اند و هیچ اعتمادی به نظام حاکم بین المللی و ساختارها ندارند و اندیشه هایش را قبول ندارند .

رئیس جمهور گفت: آنان در پی چه هستند؟ می گویند در پی عدالت، ‌پاکی و محبتند و اینها همان اصولی است که زیر سایه توحید و اندیشه هایی محقق می شود که ملت ایران معرفی می کند.

آقای احمدی نژاد افزود: عدالت زمانی تحقق می یابد که توحید باشد و توحید زمانی استوار می شود که عدالت باشد همچنان که محبت و پاکی زمانی می آید که عدالت باشد .

رئیس جمهور گفت: عدالت مقوم آنها و آنها مقوم عدالت هستند و این حرکتی جهانی، و طبیعی است در منطقه ما هم انعکاس داشته باشد .

احمدی نژاد افزود : امروز همه باور کرده اند که حق انسان‌هاست که مدیریت ، دخالت ،‌مشارکت ، نظارت و انتخاب کنند ، حرف بزنند و نظرشان را بگویند .

رئیس جمهور گفت : همه اینها ذیل یک اتفاق است که آن هم تغییر نگاه انسان ها از افق قبیله ، نژاد و جغرافیا به افق جهانی است.

احمدی نژاد افزود : در این دوره انسان ها ارتقا یافته اند ، نگاه و مطالبات انسان و معیارها و ارزش های جامعه بشری به نگاهی جهانی تغییر کرده است .

رئیس جمهور گفت: البته عوامل بسیاری موثر بود همان هایی که تلاش کردند ارتباطات را گسترش دهند .

احمدی نژاد افزود: زمانی افق نگاه ها کجا بود اکنون کجاست ؟ ارتباطات اکنون کجاست؟ اکنون ارتباط لحظه ای است.

رئیس جمهور گفت: اصلا انسان جهانی است انسان آمده است که جهانی زندگی کند، اصلا انسانیت زمانی شکوفا می شود که جهانی باشد.

آقای احمدی نژاد افزود: انسان محصور در قبیله، نژاد و یا حتی جغرافیا به همان اندازه کوچک است و خدا نخواسته است که انسان کوچک باشد.

رئیس جمهور گفت: انسان وقتی نگاهش جهانی شد دیگر نظام سلطه را نمی پذیرد نظامی که مبتنی بر اندیشه های اقلیتی در انحراف است و برداشتی سطحی و بسیار محدود از انسان و جامعه انسانی را می خواهد تحمیل کند.

وی افزود: انسان ها بزرگ شده اند و زیر بار ظلم نمی روند؛ این اتفاق بزرگی است.

عجله برای رسیدن به دستاورد آرمانی نیست

رئیس جمهور در ادامه گفت: هم اکنون نظام سلطه تلاش می کند انرژی جامعه بشری را برای رها شدن مدیریت کند اما این کار از دست سلطه گران بر نمی آید.

احمدی نژاد با بیان اینکه مدیریت آزاد شدن انرژی کشورهای آزادیخواه جهان از دست سلطه گران خارج شده است افزود: شاید در برهه ای ، نظام سلطه بتواند کاری انجام دهد اما این جوشش از بطن ملت های جهان و از پایین ترین قشر تا بالاترین آن را در برگرفته است.

وی تأکید کرد: مستبدان جهان به مثال تخته پاره ای بر روی موج خروشان ملت ها هستند و سرنوشت آنها در پایان ، محو شدن است.

رئیس جمهور افزود: این جوشش و خروش را در منطقه خود نیز شاهدیم اما نباید فراموش کنیم که این حرکت ، جهانی است.

احمدی نژاد با بیان اینکه هیچ عجله ای برای رسیدن به دستاوردهای آرمانی خود نداریم گفت: حرکت هم اکنون در بستری درست در حال طی شدن است و کشورهای سلطه گر در اقتصاد ، سیاست و نظریه پردازی به بن بست رسیده اند و نمی توانند تحلیل درستی از حرکت های مردمی بدهند.

وی افزود: نباید فریب برخی حرکت های سلطه گران جهان را در بعضی جاها و طرح های کوتاه مدت آنها خورد.

رئیس جمهور تأکید کرد: باید به سمت حکومت جهانی رفت و هر کس به دنبال آزادی است، نباید حرکت به سمت حکومت جهانی را فراموش کند زیرا هم اکنون همه چیز از اقتصاد، فرهنگ و سیاست به یکدیگر متصل و سعادت در رسیدن به نظم جهانی است.

احمدی نژاد گفت: مدیریت درست داخلی کشورها در طول مدیریت جهانی است و اگر حکومت جهانی برقرار شود ، همه کارها بهتر جلو می رود و استعدادها شکوفاتر می شود.

وی تأکید کرد: تنها راه حرکت سریع و رو به جلو برای کشورهای آزادیخواه ، خارج شدن از ریل اجباری ساخته شده سلطه گران است و این خروج ، راه های زیادی برای حرکت پیش روی ما خواهد گذاشت.

رئیس جمهور گفت: مستبدان جهان با تحمیل راه های رفته خود به جهانیان ، به آنها فرصت فکر کردن برای رسیدن به راه های جدید را نمی دهند اما نباید فراموش کرد که هزاران نگاه و روش بهتر زیستن پیش روی ماست.

در ادامه گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور در شبکه یک سیما ، مجری پرسید: به رغم تحریم ها جایگاه خوبی داریم و در همین دهه فجر گذشته چندین طرح افتتاح کردیم آیا ادامه این روند را مثبت می دانید و فکر می کنید با وجود تحریم ها می توانیم در آینده پیشرفت های بیشتری داشته باشیم ؟ آقای احمدی نژاد پاسخ داد: در دنیایی که به سرعت به سمت جهانی شدن می رود ، همه مناسبات جهانی می شود ، رقابت ها میلی متری است و برای فروش کالا پورسانت یعنی رشوه می دهند ، نظام سرمایه داری پر از گناه است اما اسم گناه ها را برداشته و کلمه ای زیبا ( پورسانت ) گذاشته اند. کسی که برای فروش کالا رشوه می دهد ، تحریم یعنی چه؟

آقای احمدی نژاد گفت: تحریم یعنی چه ؟ بارها گفته ام که این اقدام آنها در ایران اثر دارد و آن این که عزم ایرانی ها را برای کار و ساختن تقویت می کند.

وی افزود: یکی از دوستان شوخی می کرد و می گفت ما را تحریم می کنند اما بحرانش در اروپا و آمریکا دیده می شود و آنها دچار مشکل می شوند.

رئیس جمهور گفت: تحریم ها واقعا تأثیری نداشته است ، اینکه بگوییم هزینه های ما را بالا برده است ، خیر ، اگر هم کسی این را بگوید ، من در جریان هستم هزینه های ملی ما هیچ افزایش نیافته حال ممکن است گوشه ای دور بزند و بیاید و مقداری قیمتش بالا برود اما صد کالای دیگر قیمتش پایین می آید.

احمدی نژاد افزود: مسیر پیشرفت ، رشد اقتصادی و سرمایه گذاری ما خیلی خوب و نمادش نیز همین بورس است که فعال ترین بورس دنیاست و این را خودشان گفتند.

رئیس جمهور اضافه کرد: حجم معاملات بسیار زیاد است و روزانه80 میلیارد ،90 میلیارد و یا 60 میلیارد تومان معامله می شود.

آقای احمدی نژاد ادامه داد: گاهی عدد بورس بالا می رود اما معامله ای نمی شود که در این صورت حباب و کاذب است اما هر روز حجم بالای معاملات صورت می گیرد که معنایش این است که سرمایه های ایرانی به سمت سرمایه گذاری آمده و این نشان بسیار خوبی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا