یحیی زاده نماینده تفت و میبددر نطق میان دستور :

حنای این عوامل اجنبی در نزد مردم رنگ باخته است و حتی حماقت‌ آنها دوستانش را نیز شرمنده كرده است

یزدفردا "عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شواری اسلامی در راس امور بودن مجلس را یک امر حقیقی و واقعی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: هیچ قدرت و نهادی و هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی تواند به این حقیقت خللی وارد سازد.


به گزارش خبرنگار خانه ملت در جلسه علنی روز سه شنبه 26 بهمن ماه سیدجلال یحیی زاده فیروزآباد نماینده تفت و میبد در نطق میان دستور خود با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، اظهار داشت: از ملت مسلمان، انقلابی، غیور، بصیر و قدرشناس ایران كه در سی‌ودومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یك بار دیگر شکوه، صولت و قدرت ایران اسلامی را به رخ جهان كشاندند و دشمن را ناامید و ناکام نمودند، سپاسگزاری می‌نمایم و امیدوارم مجلس و دولت در برابر این عظمت خضوع نموده و بیش از پیش قدرشناس این نعمت بی نظیر الهی باشیم.


وی افزود: سی و سومین بیست و دو بهمن انقلاب که مقارن با روز جمعه و سالگرد آغازین روز امامت امام منتظر (عج) گردیده بود، مصادف با سقوط دیكتاتور سرزمین فراعنه، نامبارک مصری شد و از این جهت تبدیل به مبارك‌ترین و زیباترین 22 بهمن بعد از انقلاب گشت كه باید آن را یك معجزه بزرگ الهی در عصر حاضر نامید.


عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: حوادثی كه در 18 روز منتهی به سقوط رژیم منحوس مصر اتفاق افتاد و قبل از آن در سقوط دیکتاتوری پنجاه ساله تونس مشاهده شد، بارها و از سال‌ها قبل امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب مژده آن را داده بودند. تجمعات میلیونی مردم متمدن و مسلمان مصر و نماز جمعه‌های باشكوه آنها از جمله مواردی است كه الهام گرفته از انقلاب اسلامی ما بود و طبیعی است كه آمریكا و استكبار به شدت نگران شوند و از درد به خود بپیچند.


یحیی زاده به راهپیمایی روز گذشته اشاره کرد و گفت: در این اوضاع و احوال، سران فتنه که شاید تعبیر قرانی «کحمر مستنفره فرت من قسوره» در مورد آنها بسیار ناچیز باشد با هدایت و حمایت رسانه‌های آمریكا، انگلیس و صهیونیست ها، بیانیه می دهند و و مردم را در روز 25 بهمن به خیابان‌ها فرا خواندند، هر چند كه حنای این عوامل اجنبی در نزد مردم رنگ باخته است و حتی حماقت‌ آنها دوستانش را نیز شرمنده كرده است ولی از ریاست قوه قضائیه می‌خواهیم كه با توجه به موضع نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز برای دستگیری و محاكمه سران فتنه و كلیه عوامل آنها درنگ نكند و همین امروز به خواسته ملت ایران جامع عمل بپوشاند و اجازه ندهد كه شیرینی پیروزی‌های ملت ایران با این حركات مذبوحانه در كام ملت تلخ شود.


این نماینده مجلس در ادامه به اقدامات دولت اشاره کرد و افزود: دولت پرتلاش و خدمتگزار در پنج و نیم سال گذشته موفقیت های فراوانی را کسب نموده است احیاء شعارهای اصلی امام و انقلاب، پیروزی های درخشان و پی درپی در عرصه دیپلماسی خارجی، پیروزی قاطع در دیپلماسی هسته ای، دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای، تکثیر سلول های بنیادی، دستیابی به چرخه کامل تولید و پرتاب ماهواره فروریختن کامل دیوار حائل بین مردم و مسئولان، سرعت گرفتن کارهای عمرانی و اقتصادی، مهار رشد فرایند قیمت مسکن تنها نمونه هایی از این افتخارات است.


وی بالاترین موفقیت دولت را در اجرایی نمودن قانون هدفمندسازی یارانه ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: کمتر کسی تصور می کرد این انقلاب بزرگ اقتصادی به این خوبی عملیاتی گردد کمتر کسی انتظار داشت به این زودی و دراین حد اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف صورت پذیرد.


وی تصریح کرد: باید دولت را تحسین کرد و در رفع مشکلات این طرح و ادامه این تکلیف بزرگ او را یاری نمود و صدالبته نباید هرگز نقش و تاثیر مردم بزرگ و آگاه ایران را در این موفقیت نادیده گرفت.


یحیی زاده در ادامه به سخن امام راحل مبنی بر در رای امور بودن مجلس اشاره کرد و گفت: در راس امور بودن مجلس شورای اسلامی که از سوی امام راحل و رهبر معظم بارها بر آن تاکید و تصریح گردیده است یک امر اعتباری یا انتزاعی نیست بلکه یک حقیقت و واقعیتی است که هیچ قدرت و نهادی و هیچ شخصی حقیقی و حقوقی نمی تواند به آن خللی وارد سازد.


عضو کمیسیون فرهنگی افزود: البته باید اعتراف کرد تنها مانع اقتدار مجلس بعضی از ما نمایندگان و کلاء ملتیم، وظیفه قانونی هر یک از ما طبق قانون اساسی تقنین و نظارت است آیا هر یک از ما محاسبه نموده ایم چند درصد از وقت خود را برای این دو مسئولیت اصلی و خطیر قرار داده ایم؟


رییس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: آیا بدون نظارت نهادینه و دقیق بر نمایندگان مجلس، می توان مطمئن بود که هر یک از ما چقدر خواسته ایم و چقدر توانسته ایم از عهده مسئولیت اصلی بر آئیم؟ آیا هیچ یک از ما مبتلی به روحیه کاسب کارانه و یا چانه زنی های غیرمنطقی نیستیم؟ آیا بسیاری از تذکراتی که به عنوان حفظ حیثیت مجلس مطرح می کنیم، برخاسته از روحیه انتقادناپذیری و احیاناً و به نحوی نوعی تکبر ما نیست؟


وی خطاب به هیات رئیسه گفت: ای کاش هیات رئیسه مجلس برای رعایت نظم و انضباط ما سختگیرانه عمل می کرد و از سیاست های تشویقی و تنبیهی به خوبی استفاده می نمود. ای کاش فراکسیون اصولگرایان، برای حفظ اقتدار و حیثیت و شان مجلس بیشتر تلاش می نمود، ای کاش صدا و سیما مردم را جهت آشنایی با وظایف نمایندگی بیشتر آگاه می ساخت. ای کاش همین ویژه نامه استانی نمایندگان مجلس به جای انتشار هر نوع مصاحبه و گزارش ما به جای دامن زدن به مسائل و مطالبی که در حیطه وظایف ما نیست، موکلین ما را به طور دقیق در جریان فعالیت هایمان، مسافرت هایمان و تکالیفمان قرار می داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا