وزیرخارجه مصر اسناد رسوایی های خود و مبارک را سوزاند


یزدفردا"یک روزنامه مصری فاش کرد ، احمد ابوالغیط وزیر امور خارجه این کشوربرای افشا نشدن رسوایی های خود و ارباب مخلوعش حسنی مبارک اسناد مربوط به دستورات ویژه مبارک را به این وزارتخانه سوزاند.


روزنامه مصری الوفد به نقل از یک منبع مطلع نوشت: ابوالغیط مسئول نابود کردن اسناد موجود در داخل وزارت امور خارجه مصر است که حاوی اوامر ویژه دیکتاتور مخلوع این کشور به

شخص وی و بسیاری از دیپلماتهاست .


به گفته این منبع ؛بسیاری از این دستورات هیچگونه ربطی با وظایف دیپلماتیک نداشته است.


الوفد نوشت :ابوالغیط از چند روز پیش برخی کارمندان وزارت خارجه را موظف کرده است تا تعداد زیادی از اسناد و مدارک موجود بویژه مربوط به صندوق هزینه های محرمانه و همچنین هزینه سفرهای مخفیانه وعلنی مبارک وبرخی افراد خانواده اش به کشورهای مختلف بخصوص آلمان وانگلیس را نابود کنند .


برخی از این اسناد مربوط به سفرهایی است که پس از رزرو هتل برای هیات های اعزامی لغو شده است و هزینه لغو این رزروها و خودروهای ویژه هیات ریاست جمهوری و غیره بر عهده سفارتخانه های این کشور در خارج گذاشته شده است .


بر اساس این خبر؛بسیاری از اسناد مربوط به صندوق ریاست جمهوری که ویژه تهیه کالاهای خاص برای رئیس جمهور است و همچنین کپی فاکتورهای خرید آن ازسوی سفارتهای مصر در خارج ؛ از بین برده شده است .


"حسنی مبارك" كه بیش از 30 سال بر مصر حكومت كرد، جمعه 22 بهمن پس از 18 روز اعتراض و تظاهرات گستره و بی امان مردم این كشور، ناچار به كناره گیری از قدرت شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا