ولایت فقیه و ولایتمداری رئیس جمهور عزیز! فلسفه ی حقیقی قیام مردم مصر

حجت الاسلام احمد نباتی

یزدفردا :سرویس مقالات و یادداشت ها :احمد نباتی:وقتی کالایی خریداری می­کنیم، جهت استفاده­ی صحیح از آن، به دنبال برشور کارخانه ­ی سازنده ­اش می­روید و سعی می­کنیم مطابق با دستورالعمل کارخانه­ ی سازنده­اش عمل کنیم تا بهره­ برداری صحیحی از آن وسیله داشته باشیم. ما انسانها هم ساخته و پرداخته­ ی خدای سبحان هستیم. خدایی که با قدرت خود ما را از عدم خلق کرد و سپس خود را به عنوان «احسنُ الخالقین» ستود. پر واضح است که انسان ظرافت ها و پیچیدگی­ هایی دارد که جز خدای سبحان کسی از آنها خبر ندارد. به همین جهت است که هیچ کس جز او نمی ­تواند برنامه­ ای برای زندگی انسان تنظیم کرده و در اختیار او قرار دهد. کم نیستند کسانی که مدعی ارائه­ ی برنامه­ ی زندگی و سعادت برای بشر هستند، اما تاریخ ثابت کرده که یا به بهانه­ ی سعادت اخروی، او را به کنج انزوا و عزلت کشیده­ و یا به بهانه ­ی رسیدگی به امور دنیوی، آتش غفلت از معاد و دوری از کمالات انسانی را به دامان او انداخته­ اند!


برنامه ­ای که خدای متعال در اختیار بشر قرار داده، همان برنامه ­های فقهی است که از طریق معصومین (علیهم­السلام) به جامعه­ ی بشریت اعلام شده و فقهای عظیم الشأن با تتبُّع در قرآن و روایات در اختیار ما قرار می­دهند. ویژگی این برنامه آن است که کاملا مطابق با نیازهای فطری ما بوده و ما را در جاده­ ی نورانی فطرت که همان صراط مستقیم است قرار می­دهد. در برنامه­­ های فقهی به همه­ ی نیازهای مادّی و معنوی انسانها توجه شده و زمینه­ی رشد و بالندگی همه جانبه­ ی جامعه­ ی انسانی را فراهم می­آورد. این برنامه، جامعه­ ی انسانی را در صراط مستقیم الهی قرار داده و آرامش دنیا و آخرت را برای آن تأمین خواهد کرد.


در مقابل، گناه و فساد که نشانه­ ی دوری از احکام فقهی الهی است، انسان را از جاده­ ی نورانی فطرت منحرف کرده و او را در بیراهه­ های ظلمانی و تحیّر قرار می­دهد. روی همین اساس است که گنه­کاران نه تنها راه سعادت اخروی را بر خود مسدود می­کنند، بلکه در دنیا هم راه به جایی نمی­برند و تعادل رفتاری و آرامش روانی نخواهند داشت.


ولایت فقیه، ولایت فقیه عادل، شجاع و آگاه به زمانه است که جامعه را تحت سرپرستی برنامه­ های فقهی الهی درآورده تا مسیر جامعه به سوی رشد و بالندگی مادّی و معنوی طی شود و مردم علاوه بر بهره ­مندی از نمعت های خدادادی دنیوی، راهی به سوی سعادت ابدی خود باز کنند و در بهشت نمعت های الهی ساکن شوند.


به لطف الهی و عنایت های حضرت بقیت الله (عجل­الله­ تعالی ­فرجه­ الشریف) بیست و دو سال است که مردم غیور و فهیم ایران زمین ولایت فقیه جامع الشرایط را پذیرفته و تحت لوای نورانی آن زندگی می­کنند. دنیا خود شاهد است که این مردم چگونه مورد هجوم شیاطین و مفسدین عالم قرار گرفتند و چگونه تحت سرپرستی قوانین الهی، راه خود را به سوی سعادت و بندگی خداوند طی کرند. ملّت ایران در زمانی به ندای ولایت الهی لبیک گفت که می­رفت نام دین از صفحه­ ی روزگار محو شود و دینداری به عنوان نماد عقب ماندگی و تحجّر به عنوان باوری عمومی مطرح شود. به لطف الهی و با رهبری­ های خردمندانه­ ی ولی فقیه، ملّت ما راه پیشرفت و اقتدار را در پیش گرفت و به ملّتهای مسلمان منطقه که ناباورانه به آن نگاه می­کردند، ثابت کرد که حاکمیت دینی نه تنها مظهر تحجّر و عقب ماندگی نیست، بلکه این سیاستمداران بی دین و سکولار هستند که پرچم تحجّر و عقب ماندگی را به دست گرفته و مردم را به آن فرا می­خوانند.


به یقین امروزه می­توان بیداری ملّتهای مسلمان را از برکات رهبری­ های خردمندانه­ ی ولایت فقیه و تبعیت جانانه­ ی بسیاری از مسئولین نظام از او دانست.


وقتی مردم منطقه می­بینند رئیس جمهور شجاع ایران با تکیه بر ولی فقیه خود حضرت آیت الله العظمی خامنه­ ای (مُدَّ­ظلّه­ العالی) شجاعانه کاخ های پوشالی و تسخیر ناشدنی شیاطین غربی را در می­نوردد و قدرت اسلام و ایمان را به رخشان می­کشد. و در مقابل حکّام خود را می بینند که در مقابل نمادهای کفر و الحاد سر تعظیم فرود می آورند!


وقتی می­بینند در سرزمین کفر و شرک، منطق پوشالی آنان را به چالش می­کشد و آنها را به تواضع در برابر حق و حقیقت فرا می­خواند. و در مقابل حکام خود را می بینند که شیفته ی فرهنگ آنها شده و اسلام را به فراموشی سپرده اند!


وقتی می­بینند با شجاعت به کشورهای دنیا سفر کرده و مورد استقبال گرم و صمیمی مردم آن کشورها قرار می­گیرد. و از آن طرف انزوای سیاسی کشور خود را در قلوب مردم حق جوی عالم به نظاره می نشینند!


وقتی می­بینند در سفرهای خود قرق­گاه­ های آمریکا و صهیونیسم جهانی را در هم شکسته و پوزه­ ی آنها را به خاک می­ مالد. و آن را با دریوزگی حکام خود که همت شان در چاپلوسی آنها خلاصه می شود مقایسه می کنند!


وقتی می­بینند شجاعانه از حق می­گوید و طبل بی­ آبرویی مفسدین عالم را به صدا در می­آورد. و حکام آنها ذلیلانه روی حق را می پوشانند و در صددند تا آبروی رفته ی آنها را جبران کنند!


وقتی می­بینند کشور اسلامی ایران ـ علی رغم تحریم ها و تنگ نظری های دنیای غرب ـ روز به روز عرصه­ های علمی و فن­ آوری دنیا را به تسخیر خود در آورده و می­رود تا بربام علمی دنیا قرار گیرد. اما کشورشان تبدیل به بازاری شیرین برای مصرف کالاهای غربی شده!


در این صورت به حال خود افسوس می خورند و حکّام غرب گرای خود را منفورترین مردم خواهند دید. حکّامی که رضای صهیونیست­ های از خدا بی خبر را به رضای خدای سبحان ترجیح داده­اند و روز به روز جامعه را از خدا و معنویت تهی کرده و شیفته ی فرهنگ بی فرهنگی غرب کرده اند!


آری! قیام مردم مصر شروع حرکتی است که بذر آن را ولایت فقیه بر قلوب مردم عالم کاشت و می­رویم تا به لطف الهی شاهد رویش خجسته ­ی دیگر جوانه­ های آن بوده و نظاره­ گر بیداری همه­ ی ملت های عالم باشیم. «انشاء الله»

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا