تفت:مصوبات سفر رهبری در بخش مسکن محرومین صد درصد اجرایی شده است

یزدفردا "رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفت در دوازدهمین نشست اعضای هيئت رئيسه شورای هماهنگي روابط عمومی ها و خبرنگاران با روسای ادارات گفت: مصوبات سفر رهبری جهت احداث 40 واحد مسکن محرومین در شهرستان تفت اجرایی شده است.

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفت در دوازدهمین نشست اعضای هيئت رئيسه شورای هماهنگي روابط عمومی ها و خبرنگاران با روسای ادارات گفت: مصوبات سفر رهبری جهت احداث 40 واحد مسکن محرومین در شهرستان تفت اجرایی شده است.

به گزارش سيد حسين جعفري از تفت، حسن تقی زاده گفت:20 واحد از این واحدهای مسکونی در شهرک شهید صدوقی تفت و 20 واحد در روستای خلیل آباد احداث شده که به هر واحد روستایی 50 میلیون ریال و به هر واحد شهری 78 میلیون ریال اعتبارات سفر رهبری و مابقی از تسهیلات بنیاد مسکن اختصاص یافته است.

وی زیربنای این واحدها را 70 متر اعلام کرد و گفت: همه این واحدهای مسکونی به متقاضیان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی از مصوبات سفر رهبری نیز در روستاهای عبدالله، زردین و دامک علی آباد صددرصد اجرایی شده و مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون ریال اختصاص یافته گفت: طی سالجاری نیز مبلغ 960 میلیون تومان جهت این طرح اختصاص یافته و در حال حاضر در 35 روستا در حال اجرا است.

تقی زاده همچنین به فعالیتهای این بنیاد اشاره کرد و گفت: این بنیاد در قالب فعالیت های اجرایی، اقتصادی، نظارتی-حمایتی بخش روستایی و شهری انجام وظیفه می کند.


وی با اشاره به طرح بهسازی مسکن روستایی گفت: این طرح به منظور جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی و استحکام بخشیدن به مسکن و ترویج الگوی ساخت با رعایت اصول مقاوم سازی انجام می شود و در سال جاری 40 مبلغ میلیارد ریال اعتبار بهسازی مسکن روستایی داشتیم که 230 مورد پرداخت شده و بقیه نیز در صورت داشتن متقاضی پرداخت خواهد شد.

وی مبلغ اعطای وام به هر واحد را 10 میلیون تومان با بازپرداخت 15 ساله و کارمزد 5 درصد اعلام كرد.

به گفته وی سند دار کردن زمینهای روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد نیز از دیگر فعالیتهای این بنیاد در سال جاری بوده است که به منظور رسمیت بخشیدن به مالکیت روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها انجام شده و طی سال جاری در کل شهرستان 2300 واحد در بخش نیر و گاریزات و بخش مرکزی سند دار شده اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفت همچنین در خصوص تفکیک، تملک و واگذاری زمین به روستاهای مستعد ساخت و ساز افزود:در سال 89 در 55 روستا 250 قطعه واگذاری زمین و 130 هکتار تملک انجام شده است.

وی عمده فعالیت بنیاد مسکن را طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تا کنون 440 نفر متقاضی مسکن مهر در شهرستان ثبت نام نموده و به هر متقاضی تسهیلات 20 میلیون تومانی با بازپرداخت 15 ساله و سود 4 درصد بدون سپرده گذاری پرداخت شده است.

وی درمورد افرادی که دارای هیچ گونه زمینی نمی باشند نیز گفت: زميني به مساحت 12 هزار متر مربع در منطقه گلوبادامك جهت 128 واحد مسكوني به صورت آپارتماني طراحي شده است كه كار اجرايي آن بزودي آغاز شده و به اطلاع عموم خواهد رسيد.

وي با اعلام آمادگي واگذاري و تملك زمين در روستاهاي بالاي 20 خانوار و روستاهاي داراي شورا گفت: در صورت تقاضا ما بلافاصله اقدام خواهيم كرد.

تقي زاده همچنين به نقش روابط عمومي ها در اطلاع رساني فعاليتهاي ادارات و دستگاههاي اجرايي اشاره كرد و گفت: عليرغم فعاليتهاي اجرايي بسياري كه اين بنياد در سطح شهر و بخصوص روستاها انجام مي دهد ولي با نداشتن يك روابط عمومي مستقل و قوي نمي توانيم اين فعاليتها را انعكاس داده و مردم و مسئولين را در جريان اقدامات انجام شده قرار دهيم .

وي با انتقاد از نداشتن پست روابط عمومي در اكثر دستگاهها از مسئولين خواست تا با تعريف اين پست بتوانيم در انعكاس خبرها و تعامل با خبرنگاران همكاري بيشتري داشته باشيم و در رفع مشكلات خود و مردم اهتمام بيشتري به خرج دهيم.

علي احمديان دبير شوراي روابط عمومي ها نيز با بيان اينكه منعكس كردن فعاليتهاي ادارات به نفع خود آنها و مردم شهرستان بر مي گردد از رييس و مسئولين بنياد مسكن خواست تا در زمينه هاي اطلاع رساني، فضاسازي مناسبت ها، همكاري با خبرنگاران و وبلاگ جامع خبري شهرستان و مستندسازي فعاليت ها تلاش بيشتري نمايند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا