بهره برداري از آب انبار درويش مهريز در ايام ا... دهه فجر

یزدفردا "عمليات مرمت آب انبار قجري درويش مهريز به پايان رسيد و 21 بهمن ماه با حضور جمعي از مسئولان شهرستان مهريز به مناسبت دهه فجر گشايش مي‌يابد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي ميراث استان يزد "محمود اديبان" گفت: آب انبار درويش در محله بغدادآباد شهرستان مهريز واقع و عمليات مرمت اين آب انبار، پائيز امسال به پايان رسيده است.

مسئول نمايندگي ميراث‌فرهنگي،صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان مهريز از جمله اقدامات مرمتي انجام شده به کاهگل تنوره به صورت ته کش و روکش، اجراي ساق بادگير با آجرفرش به صورت راسته خفته اشاره کرد.

"اديبان" با اشاره به اجراي تيغه‌هاي بادگير و اجراي شرفي و دندانه موشي در بنا، بيان داشت: نصب تغار روي بادگير، اجراي کاهگل بدنه و قالب ريزي و نصب گل پرهاي قفسه نيز انجام شده است.

اين مقام مسوول با بيان اينکه عمليات مرمت اين آب انبار سه ماه به طول انجاميد، يادآور شد: گشايش اين آب انبار در ايام ا... دهه فجر انجام خواهد شد.

به گفته اديبان، بر اساس اطلاعات درج شده در پرونده ثبتي، آب انبار درويش به شماره 17864 در تاريخ 14 اسفندماه سال 85 در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.

وي ورودي آب انبار درويش را داراي نماي آجري توصيف و خاطرنشان کرد: اين آب انبار شامل سردر ورودي، راه پله ورودي برداشت آب، مخزن ذخيره آب و بادگير است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا