رئیس اداره تعاون ابرکوه خبر داد

بهره برداری از 6 طرح تعاونی ابرکوه در دهه فجرآغاز شد

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا "رئیس اداره تعاون ابرکوه از افتتاح 6 طرح تعاونی در شهرستان ابرکوه در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

رئیس اداره تعاون ابرکوه برخی از این طرح ها را، تولید تیرچه و شرکت تعاونی خدمات آب و خاک ذکر نمود.

به گفته زارع، در حال حاضر 370 تعاوني فعال و غير‌فعال در شهرستان ابركوه به ثبت رسيده و 60 تعاوني نيز در حال تشكيل است که زمینه اشتغال 1500 نفر را در این شهرستان فراهم آورده است.

زارع محور تشكيل تعاوني‌هاي در دست تشكيل را، تعاوني‌هاي دانش بنيان، فراگير سهامي عام و فراگير دهستان كه با حمايت اقشار مختلف از دهك پايين جامعه شكل گرفته است و مشاغل خانگي ذكر نمود.

وي خاطر نشان ساخت که با تشكيل اين تعاوني‌ها و 370 تعاوني شكل گرفته در گذشته، 2‌هزار شغل به طور مستقيم و غيرمستقيم ايجاد مي‌شود.

زارع در مورد انتظارات تعاونی ها از دولت خاطرنشان ساخت : توجه به اينكه اکثر اعضاي تعاوني‌ها از اقشار آسيب‌پذير بوده و برنامه‌هاي دولت نيز در راستاي عدالت‌محوري و از بين رفتن انحصارات است، انتظار تعاون گران حمایت بیشتر از این بخش است.

زارع بخشی از انتظارات بخش تعاون شهرستان ابركوه را حمايت تسهيلاتي بيشتر از تعاوني‌ها، شامل اعتبارات ثابت و در گردش ذکر نمود.

وی همچنین با یادآوری این مسئله که ثبت نام و ساماندهی افراد جویای کار به این اداره محول شده است ، از اینگونه افراد در خواست نمود که به سایت مربوطه مراجعه نمایند.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا