نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داري حضرت حجت!

سید احمد عبودتیان

رفته رفته همه چيز بيانگر اتفاقات جديدي است، اتفاقاتي كه به نوعي تاريخ انتظار آن را مي كشد و گذشته از غايت اديان ابراهيمي، پيشگويان تاريخ و جامعه شناسان نيز وقوع آن را مدت هاست انتظار مي كشند.

به گفته معلم شهيد ما: «حقيقت آخرين چيزي است كه بشر-در مقام خويش- به آن خواهد رسيد و بنابراين، «حكومت حق» كه بر مطلق عدل بنا شده، آخرين حكومتي است كه در سياره زمين برپا خواهد شد. همه تحولات تاريخي در حيات بشر «در انتظار موعود» صورت گرفته است، چه بدانند و چه ندانند. اگر بشر «تصوري فطري» از غايت آفرينش خويش نداشت، هرگز با «وضع موجود» مخالفتي نمي¬كرد و نياز به تحول، يك بار براي هميشه در وجودش مي¬مرد. اما هرگز بشر به وضع موجود رضا نمي¬شود و به آنچه دارد بسنده نمي¬كند.... آيه: «يا اَيُّهَا الْاِنْسانُ اِنَّكَ كادِحٌ اِلي رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقيهِ»1تأويلي دارد و آن اينكه «غايت تلاش انسان لقاي حقيقت است.»2

پس از اتمام دوره ولايت و امامت يازده معصوم و آغاز دوره غيبت امام دوازدهم و گذراندن دوره نيابت چهارگانه چهار نائب خاص، دوره ولايت عام فرا رسيد و 61 نفر از برترين¬هاي هر دوره در كسوت سياست، مرجعيت، حكمت، مديريت و ... به اداره امور شيعه پرداختند كه 59 نفر بصورت مخفي و 2 نفر ديگر بصورت علني و با انجام قيام شصتمين نفر اداره امور را به عهده گرفتند.

قيامي آشكار كه هزار و دويست سال قبل توسط هفتمين پيشواي شيعه بشارت آن داده شده بود.

«مردي از قم، مردم را به سوي حق دعوت مي¬كند؛ جماعتي همانند پاره¬هاي آهن گرد او جمع مي¬شوند و طوفان¬هاي سهمگين آنان را به لرزه در نمي¬آورد، از جنگ نمي¬هراسند و ترس به دل راه نمي¬دهند، بر خدا توكل دارند و سرانجام، پيروزي با پارسايان است.»3

مردي كه سال¬ها پس از حاكميت جامعه شيعه در قم، ري، بغداد، طرابلس، مشهد، سبزوار، كاشان، حلّه، قزوين، حلب، اصفهان، جبع¬شام، جبل¬عامل، هرات و سامراء، مجدداً مركزيت را به قم و سرانجام به تهران آورد، آغازگر نهضتي بود كه خواسته يا ناخواسته محدود به ايران نبود. قيامي كه شايد همان انفجار نور بامسماترين توصيف براي آن باشد.

درست است كه انفجار در يك نقطه شكل مي¬گيرد اما نور منفجرشده قابل كنترل نيست و به تمامي نقاط مي¬رسد و اين حقيقت و خاصيت نور است.

گذشته از پيروزي و يا عدم پيروزي برادران ما در اخوان¬المسلمين مصر و يا تحقق آرمان مردم تونس كه صدالبته آرزي ماست، نفس اين بيداري و تحول كه سال¬هاست در كشمير، پاكستان، هند، بوسني و هرزگوين، چچن، عراق، افغانستان، سوريه، لبنان، فلسطين، يمن، عربستان، بوليوي، ونزوئلا، كوبا و ساير ممالك آمريكاي لاتين، تركيه، سودان، الجزاير، آفريقاي جنوبي، مالزي، برخي كشورهاي اتحاد جماهير شوروي سابق و بخشي از اروپا به اشكال مختلف جنبش¬ها، انقلابات و حركت¬هاي مردمي ملل آزاده دنيا خود را نشان مي-دهد، خود بزرگترين گواه بر اين مدعاست كه حضرت روح¬الله فرمود:

« انقلاب ما محدود به ايران نيست، انقلاب مردم ايران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم¬داري حضرت حجت-ارواحنافداء- است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانيان منت نهد و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.»

آري! دنيا در صدد تغيير چهره است خواه ظالمين و مستكبرين بتوانند سرپوش بگذارند و خواه تقدير غير از اين باشد.

اكنون خاورميانه و به¬ دنبال آن ساير نقاط در حال بيداري است. اين بيداري كه از نتايج سحر است، يقيناً تاريخ را در آغاز روز و روزگاري نو قرار داده! شايد به ذهن خواننده محترم صرفاً آرمان¬گرايي شيعه و احساسات انقلابي مي¬تواند ادله و شواهد اين بشارت باشد؛ اما سير در كلام برخي انديشمندان و بزرگان معاصر نيز زواياي ديگر اين حقيقت محتوم را به اثبات مي¬رساند.

پروفسور ياوس اوسوس:

امام خميني بيدارگر همه موحدان در عصر ما است. احياي دين و معنويت در روزگاري كه سيطره ماديت و ابزار مادي و انديشه¬هاي ضدمعنوي جامعه بشري را در چنبره خود گرفته بود، مديون امام خميني و ياران انقلاب اسلامي است.

نيكلاي چرون (رئيس حزب ملي ليبرال دموكراتيك روماني):

انقلاب اسلامي ايران هدف مهمي چون احياي ارزش¬هاي ديني در جامعه را دارد و روماني امروز نياز مبرم به احياي ارزش¬هاي ديني داشته و ما خواهان بهره¬گيري از تجربيات ايران هستيم.

آنتوني گيدنز (جامعه¬شناس مشهور انگليسي):

از آغاز دهه هشتاد و با انقلاب اسلامي ايران فرايند عمومي جهان روند معكوسي را آغاز كرده و به سمت ديني¬شدن پيش مي¬رود.

ديوان حداد (استاد دانشگاه ماساچوست):

در نظر بسياري از آمريكائيان چهره واقعي اسلام آن است كه توسط امام خميني(ره) معرفي شده است.

كلاوس برينگ (نويسنده برجسته اتريشي):

امام خميني(ره) از نظر بسياري از مسلمانان، آخرين شخصيت از سلسله آموزگاران و داعيان بازگشت به خودآگاهي در عصر جديد محسوب مي¬گردند.

سرمشق امام خميني (ره) اسلام¬گرايان را در سرتاسر گيتي به حركت درآورده است.

ماسيمو فين (روزنامه¬نگار معروف ايتاليايي):

حقيقت انقلاب اسلامي و تفكر امام خميني (ره) بسيار عميق است و جهان غرب از درك عميق آن عاجز مانده است.

دانيل پاييز (رئيس انجمن سياست خارجي ايالات متحده آمريكا):

بايد اعتراف كنيم كه پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، ما براي افكار ديني و مذهبي هيچ-جايي باز نكرده بوديم ولي از اين پس براي ما آمريكايي¬ها ضروري است كه زمينه¬اي جهت مطالعه و تحقيق پيرامون مذهب فراهم آوريم.

گورباچف (آخرين رئيس¬جمهور شوروي):

اگر ما پيش¬گويي¬هاي آيت¬الله خميني را در آن پيام جدي مي¬گرفتيم امروز قطعاً شاهد چنين وضعيتي (فروپاشي شوروي و ضعف روزافزون روسيه) نبوديم، آيت¬الله خميني توانست اثر بزرگي در جهان بگذارد و من معتقدم ايشان فراتر از زمان مي¬انديشيد و در بعد مكان نمي¬گنجيد.

پروفسور محمدحسين هدي (انديشمند مسلمان مقيم اتريش):

پيش¬گويي¬هاي سياسي امام واقعاً و بدون اغراق از معجزات سياسي اين قرن هستند و از لحاظ علمي به حد كافي مسأله جدي است تا پيش¬گويي¬هاي امام در مورد تمام بشريت و حركات مستضعفان جدي گرفته شود.

لنسل (پروفسور اتريشي):

امام خميني در نزديك¬شدن انسان به خدا فصل جديدي را گشود و با حمايت مردم، انقلاب اسلامي را كه نقطه عطف مهمي در تاريخ قرن بيستم است، به سرانجام پيروزمندانه اي رساند. انقلاب امام خميني (ره) حتي سير تطوّري انسان را تغيير داد.

پيتر شولاتور (نويسنده و مفسر سياسي مشهور آلماني):

اكنون نهضت جهاني بازگشت به دين و مدينه فاضله آغاز شده است.

احمد هوبر (روزنامه¬نگار تازه¬مسلمان سوئيسي):

امروز در اروپا احساس مي¬شود سقوط ديوار برلين با انقلاب و قيامي كه شما آغاز كرديد مرتبط است. تأثيرات اين قيام اسلامي امروز در اروپا محسوس است... امام خميني (ره) نه تنها مسلمانان را بيدار كردند بلكه بر جهان غير اسلام نيز از خود تأثيراتي بر جاي نهادند... بدانيد آن مرد سالخورده كه رهبر شما بود (امام) هرگز نمرده است، بلكه هنوز زنده است و فعال، چرا كه همه اين تحولات به دست ايشان ايجاد شده است.

دكتر ماروين زونيس (استاد دانشگاه ميشيگان آمريكا):

آثار انقلاب اسلامي از مرزهاي ايران فراتر است و اساساً اين انقلاب بزرگترين منبع الهام-دهنده براي جنبش¬هاي سياسي و اسلامي در خاورميانه و جهان بوده است.

اين جملات بخشي از ميليون¬ها سخن و چكيده¬اي از هزاران تحقيق و مقاله¬اي است كه در خصوص تأثير انقلاب اسلامي امام خميني در جهان آينده نگاشته و نقل شده؛ نكاتي كه امروزه به روشني مي¬توان در جغرافياي كره ارض شاهد آن بود.

طبق همه شواهد و قرائن عقلي، شرعي و تاريخي عصر بازگشت بشر به فطرت خويش و حقيقت آغاز شده، شيطان در اعصار مختلف با ظهور طواغيت و تمدن هاي طاغوتي همه ادعاهاي خود را طرح نموده و طرفي نبسته، اكنون دنيا منتظر شنيدن حق است.

و عن قريب دولت پايدار حق فرا مي رسد تا انقلاب اسلامي ايران رسالت الهي خويش را به اتمام برساند. (انشاءالله)

پاورقي

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1- اي انسان، تو در راه پروردگارت سخت كوشيده¬اي و به لقاي او نائل خواهي شد./ سوره انشقاق/ آيه6

2- سيدمرتضي آويني/ آغازي بر يك پايان / صفحه 141

3- امام موسي كاظم (ع)/ بحارالانوار/ جلد 60/ صفحه 216


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا