آیت الله ابوترابی در دیدار با امام جماعت و فعالین اجتماعی مسجد سیدالشهداء یزد :
در حال حاضر  باید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام بایستیم و با تمام توان از تبلیغات آنها پیش گیری و از تاثیر آن بکاهیم+گزارش تصویری


آیت الله ابوترابی در دیدار با امام جماعت و فعالین اجتماعی محله سیدالشهداء یزد  به ظهور امام عصر(عج)  اشاره نمود در سخنان گوتاهی اظهار داشت :این که حضرت پس از ظهور عدالت را در سرتاسر جهان گسترش می دهد مقتضی سقوط تکلیف در زمان غیبت نیست .

وظیفه داریم به دستورات عمل کنیم ،تبلی و تبری داشته باشیم با دشمنان خدا ،دشمن و با دوستان خدا، دوست باشیم و با فکر و زبان و عمل با دشمنان اسلام  و دشمنان مبارزه کنیم .

وی در ادامه افزود :در حال حاضر  باید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام بایستیم و با تمام توان از تبلیغات آنها پیش گیری و از تاثیر آن بکاهیم و با استفاده از تمامی امکانات تهاجم آنها را خنثی نماییم .

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود به بحث دعا برای ظهور امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت:بعضی می گویند "یا حجه ابن الحسن عجل علی ظهورک "یعنی بشتاب برای ظهور و این در حالی است ظهور آقا امام زمان (عج) به امر پروردگار خواهد بود نه به اختیار و امر امام معصوم ،و باید دعا کنیم عجل الله تعالی فرجه "نه اینکه از حضرت بخواهیم که در ظهور تعجیل کنند .

آیت الله میرزا حسن ابوترابی  با اشاره  به زمان ظهور امام زمان (ع)، که با چه علائمي ظهور مي کنند و با چه علائمي امام متوجه می شوند  که بايد ظهور کند اظهار داشت :در روایات داریم که " له علم إذا حان وقت خروجه انتشر ذلک العلم من نفسه و أنطقه الله - عزوجل - فناداه العلم :اخرج يا ولي الله فاقتل أعداء الله و هما آيتان و علامتان و له سيف مغمد فإذا حان وقت خروجه اقتلع ذلک السيف من غمده و أنطقه الله - عزوجل - فناداه السيف : اخرج يا ولي الله فلا يحل لک أن تقعد عن أعداء الله ، فيخرج و يقتل أعداء الله » ؛  وقتي ظهور حضرت نزدیک شد پرچم امام زمان  خودش باز مي شود و خدا او را به سخن مي آورد ، نام خدا را به زبان مي آورد و خطاب به امام زمان (ع) مي گويد : اي ولي خدا ! قيام کن و دشمنان خدا را از ميان بردار. ادامه اين حديث آن است که مي فرمايد : شمشيري دارد که در غلاف خودش است ، اين شمشير تا هنگام ظهور از غلاف خودش بيرون نمي آيد اما هنگامي که لحظه ظهورش فرا رسيد ، شمشير ، خودش از غلاف بيرون مي آيد و به امام زمان (ع) خطاب مي کند : ديگر صلاح نيست بنشيني و قيام نکني ، قيام کن و دشمنان خدا را از پيش پا بردار و امام زمان (ع) با نداي اين علامت الهي که در اختيار او قرار داده شده است ، دستور قيام مي گيرد ؛ يعني اين علامت و نشانه اي که رسول خدا (ص) براي ظهور امام زمان فرموده در اختيار امام زمان (ع) است و امام زمان آن را دريافت مي کند و وظيفه ي خودش را مي شناسد و ظهور می کنند  مي کند و آن آغاز قيام امام زمام (ع) است .

آیت الله ابوترابی تاکید کرد :ما باید رابطه خود را در زمان غیبت کبری با حضرت تقویت کنیم و تقویت رابطه با حضرت اقتضا می کند که پیوسته در انتظار ظهور حضرت باشیم.

وی یکی از علائم انتظار حضرت را آمادگی برای نصرت آیین الهی دانست و افزود:باید مبارزه با ظلم و ظالم و مبارزه با مفاسد و منکرات داشته باشیم ،به عقیده ما و مقتضای انتظار این است که حضرت پس از ظهور دنیا را اطلاح می کنند همانگونه که در روایات وعده داده شده است .

آیتالله ابوترابی در ادامه تاکید کرد :دعای ما در ظهور تاثیر دارد و نشان دهنده آمادگی ماست و مجالس ددعای ندبه و عدل و زیارت آل یاسین خیلی ارزشمند است و البته به آنها نباید اکتفا کرد ودعا و عمل باید قرینه یکدیگر باشد .

به دعا و عمل عم نمی توان اکتفا کرد و باید در انجام تکالیف الهی کوشا باشیم که یکی از انها صدقات است و زکات و خمس و دیگر تکالیفی که برعهده مسلمین گذاشته شده است باید جدی گرفته شود و همیشه با یاد امام زمان (ع)باشیم .

وی در پایان اعتقاد به ولایت فقیه و اطاعت و ولایت پذیری را نیز از تکالیف الهی دانست و افزود:پشتیبانی مردم از ولایت فقیه خود فریضه است و مردم باید برای حفظ اسلام و نظام گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند و بدانند که تنها راه نجات کشور از فتنه های دشمنان پیروی از ولایت است .

در پایان این دیدار حجت الاسلام رشیدی امام جماعت مسجد سیدالشهداء یزد گزارشی از عملکرد این مکحله ارائه داد و آیت الله ابوترابی نیز نکاتی را پیرامون توجه  و تکالیف گردانندگان مساجد متذکر شد .

گفتنی است :آیت الله ابوترابی مدتی است که به علت بیماری کلیوی در بیمارستان بستری و در حال گذراندن دوران نقاهت خود می باشند .و سه روز در هفته جهت انجام دیالیز در بیمارستان سیدالشهداء (ع) به صورت سرپائی بستری می شوند .

آیت الله میرزا حسن ابوترابی فرزند ملا ابوتراب و از نوادگان آخوند ملا ابوتراب زارچی (از علمای سابق یزد)در سال 1310ه .ش. در محله علیا در شهر یزد به دنیا آمد. .  از نوجوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و دروس سطح را نزد اساتیدی همچون: حضرات آیات شهید محراب صدوقی، فرساد اردکانی، سید علیرضا مدرسی و کازرونی در یزد گذراند و از فیوضات اخلاقی آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی (یزدی)بهره مند گردید.

 دروس سطح را در قم نزد اساتیدی چون حضرات آیات مشکینی، سلطانی، امام موسی صدر ادامه دادند و خارج فقه و اصول را از حضرات آیات عظام: بروجردی، امام خمینی، محقق داماد و حاج شیخ مرتضی حائری آموختند و از فیوضات معنوی حضرات آیات : حاج آقا حسین قمی، حاج آقا رضا بهاءالدینی و فکور یزدی بهره مند شدند. با دعوت آیت الله شهید صدوقی به وطن(یزد)بازگشتند و چند سال امامت جمعه شهرستان بهاباد یزد را بر عهده داشت.

آیت الله ابوترابی سرانجام به دعوت معلم اخلاق و تقوی آیت الله سید روح الله خاتمی به یزد آمد و علاوه بر تدریس فقه، تفسیر و اخلاق ، مدیریت حوزه علمیه ی یزد را بر عهده گرفت. از مشغله های اصلی ایشان پاسخ به سؤالات مذهبی و احکام دینی است . برنامه ی پاسخ به سؤالات مذهبی ایشان در رادیو یزد از پیشینه ای 28 ساله برخوردار می باشد.


ضمن آرزوی بهبودی و سلامت این عالم فرزانه گزارش تصویری این دیدار تقدیم مخاطبان می شود

التماس دعا
































یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا