وزير جهاد کشاورزي اعلام کرد:
طراحی ده بسته حمایتی برای کشاورزان

وزیر جهاد کشاورزی گفت:با اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها ده بسته حمایتی برای کشاورزان طراحی شده است؛راههای کنترل تبعات احتمالی اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها نیز پیش بینی شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت:با اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها ده بسته حمایتی برای کشاورزان طراحی شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر ، صادق خلیلیان،وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه از سه سال پیش در وزارت جهاد کشاورزی کارهای کارشناسی برای حمایت از کشاورزان صورت گرفته است افزود:راههای کنترل تبعات احتمالی اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها نیز پیش بینی شده است .

وی کاهش مصرف اب کشاورزی از طریق توسعه ابیاری تحت فشار و شبکه های زه کشی را از اقدامات مقدماتی برای اجرای این قانون دانست و گفت : در اغاز اجرای این طرح مقرر شد برای حمایت از کشاورزان مبلغ گازوئیل علی الحساب 165 ریال پرداخت شود و سپس کشاورزان تا پایان سال فرصت دارند بقیه مبلغ را تا سقف 150 تومان پرداخت کنند .

وی پرداخت وام تامین نقدینگی به مبلغ 500 هزار تا 3 میلیون تومان را از دیگر طرح های حمایتی از کشاورزان خواندوگفت : بازپرداخت این وام دو ساله و نرخ کارمزد ان 4 درصد است .

خلیلیان با اشاره به سیاست های حمایتی از کشاورزان در زمینه بهای برق ، گازوئیل و اب گفت : در بحث گازوئیل قیمت 150 تومان تعیین شد و در بخش برق نیز به ازای مصرف هر کیلو وات ساعت 12 تومان برای بخش کشاورزی پیش بینی شده است که این مبلغ برای دیگر بخش ها حداقل 45 تومان است .

وی افزود : در بخش اب نیز مقرر شد سال نخست اجرای این قانون هیچ گونه افزایشی اعمال نشود .

وزیر جهاد کشاورزی گفت : البته در روزهای نخست اجرای قانون مشکلاتی در تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان ایجاد شد که پس از مذاکره با مسئولان وزارت نفت مشکلات برطرف شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا