ترابیان در گفتگو با یزدفردا :
بهترین مربی را با کارنامه ای قابل دفاع روی نیمکت تیم ملی  ایران خواهیم نشانید؛
 قطبی یک مربی حرفه ای است !
 ما نیز تفکراتی حرفه ای را دنبال خواهیم نمود.


یزدفردا "سرویس ورزشی "عباس ترابیان رییس  کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در حاشیه دیدار فوتسال ایران بلژیک در یزد در گفتگو ی  اختصاصی با خبر نگار ورزشی یزدفردا شرکت کرد و به سئوالات وی   پاسخ داد .

  فوتسال و استقلال آن از فدراسیون فوتبال؟

ترابیان: معاونت حداقل حق فوتسال در فدراسیون است و ما آن را مصرّانه مطالبه خواهیم نمود.

ترابیان با استقبال از این اتفاق در چهارچوب اساسنامه فدارسیون فوتبال به پیگیری های انجام شده در این ارتباط اشاره نمود و افزود : کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال بحث استقلال فوتسال از فوتبال را در مجمع مطرح نموده اند. اینجانب به عنوان رئیس کمیته فوتسال اعتقاد دارم کمترین خواسته ی اهالی فوتسال این است که با توجه به جایگاه و پتانسیل های فوتسال، باید از حالت کمیته خارج و در حد یکی از معاونت های فدراسیون ، ادامه ی فعالیت دهد.

وزارت ورزش و جوانان آری یا خیر؟!

  • ترابیان: از کار و برنامه دفاع می کنم نه از سازمان ، فرد و وزارت خانه!

ترابیان ضمن گلایه از عدم پرداخت به موقع جوایز و وعده هایی که به قهرمانان این رشته ی ورزشی حتی از زمان قهرمانی در ویتنام (دو سال قبل) داده شده بود با اشاره به حدیثی از حضرت امیر المؤمنین( ع )که مزد هر تلاشی بایدبه موقع پرداخت شود افزود بنده زیاد وارد این که وزارت باشد یا سازمان نخواهم شد، اما اعتقاد دارم برنامه و اهداف تعریف شده در ورزش از این گونه جهت گیری ها مهم تر است و ما از فعالیت و میزان موفقیت حمایت می کنیم و برایمان فرقی نمی کند که در قالب وزارتخانه کار انجام شود یا سازمان!

فوتسال و رشد چشمگیر ؟

  • ترابیان: چهار سال شبانه روزی زحمت کشیدیم! حرکت از سیزدهم جهان به جمع چهار تیم برتر جهان آسان به دست نیامده است

ترابیان سرپرست کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال آیا اعتقاد ندارید فوتسال رشد و جهش چشمگیر تری نسبت به فوتبال داشته است به یادآوری این نکته که من تیم سیزده هم جهان را تحویل گرفتم افزود ماچهار سال با برنامه ریزی به جایگاه فعلی رسیدیم، تلاش های شبانه روزی، اردوهای متعدد ، بازی های تدارکاتی بی شمار و دور شدن از این توّهم که باخت ترس دارد به هیچ وجه از باختن و در افتادن با بهترین های این رشته در جهان نهراسیدیم و اعتقاد دارم این موفقیت ها حاصل یک تلاش دسته جمعی و نتیجه ی برنامه ریزی های هدفمند و استاندارد است.

وی در ادامه افزود" ما این راه را تارساندن ایران به قله ی فوتسال جهان ادامه خواهیم داد اما هدف اولیه ی ما تثبیت جایگاه فعلی و سپس حرکت به سمت سکوی قهرمانی جهان است ،ضمن آن که نباید فراموش کرد ایران با همین جایگاه فعلی نیز یکی از قطب های قدرتمند فوتسال دنیا محسوب می شود.

آینده ی تیم ملی فوتبال بزرگسالان و مربی آینده ی آن؟

  • ترابیان: با توجه به قوانین حرفه ای حاکم بر فوتبال و اطلاع از قرارداد قطعی افشین قطبی با تیمی از جی لیگ ژاپن؛ قطبی مربی آینده ی تیم ملی فوتبال نیست!

ترابیان در رابطه با آینده سرمربی تیم فوتبال بزرگشالان کشور اظهار داشت : با احترام به مربی فعلی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران(افشین قطبی) و تبریک به خاطر پیروزی های امید بخش در مرحله ی مقدماتی جام ملت های آسیا، بر اساس پایبندی به اصول حرفه ای حاکم بر فوتبال روز جهان ؛ مربی آینده ی تیم ملی بزرگسالان تیم ملی ایران قطبی نخواهد بود

وی افزود:تمام سعی خود را به کار خواهیم بست کسی را روی نیمکت تیم ملی بنشانیم که مربی کاربلد، نام آور و ارزشمندی باشد که بتواند در تداوم حرکت رو به جلوی تیم ملی مؤثر باشد و نیز دارای سبک و آموزه های روز جهان باشد.

ترابیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی یزدفردا "ضمن گلایه و انتقاد تلویحی از برخی اظهار نظرها ی احساسی حتی در بین مدیران رده بالای ورزش و فوتبالاظهار داشت : بیان این که قطبی را نگاه خواهیم داشت و یا در صورت قهرمانی قطبی می تواند بماند،با توجه به این که قطبی قرارداد خود را با تیم ژاپنی به ثبت رسانیده است، قطعا واکنش حرفه ای و پسندیده نیست و قطعا چنین اتفاق نیز نخواهد افتاد!

وی در ادامه افزود: اگر قرار باشد ما یک مربی را با یک باخت برکنار و با یک برد تثبیت نماییم پس چه تفاوتی با عرب ها داریم .ما اگر منتقد و معترض شیوه ی برخوردی عرب ها هستیم حتی باید از اظهار نظر های اینچنینی نیز پرهیز نماییم

وی افزود ؛ برگ برنده ی من در کاری که بر عهده دارم صداقت و قاطعیتی است که نزدیکان من از آن بی خبر نیستند ! تا روزی که من در رأس این کار هستم چنانچه کسی خواسته باشد در کار من دخالت کند به پشتوانه ی همین مردمی که مشتاقانه ما را حمایت می نمایند همه چیز را شفاف بیان خواهم نمود و در حد توان و اندیشه ای که به آن اعتقاد دارم اجازه ی کوچکترین دخالتی را به هیچ کس نخواهم داد

وی تاکید کرد :چنانچه اتفاقی بر خلاف میل و اراده ی حاکم بر فدراسیون بیافتد، آن را بدون کوچکترین اغماضی به اطلاع مردم خواهم رسانید .

ترابیان در مورد انتخاب مربی جدید گفت: ما مربی بعدی را از بین بهترین های حال حاضر جهان انتخاب خواهیم نمود .

وی با خوشحالی و قاطعیت خاطر نشان کرد؛ تا این جای کار موفق شده ایم ریشه ی دلالیسم را حد اقل در انتخاب مربی تیم ملی ریشه کن نماییم .

وی افزود :به اعتقاد من مربی ِ آینده ی تیم ملی بزرگسالان جمهوری اسلامی ایران باید در رأس تیم ملی کشور خود و یا یکی از تیم های ملی سرآمد جهان نشسته باشد و دارای کارنامه ای قابل دفاع باشد.

وی اطمینان خاطر داد بهترین و شایسته ترین تصمیم در این رابطه اتخاذ خواهد شد.

  • خواسته و مطالبه ی تماشاگران یزدی؛

ترابیان: آمدن برزیل و اسپانیا برای انجام مسابقه هایی دوستانه دور از ذهن نیست ؛در صورت فراهم شدن مقدمات لازم ، برزیل هم به یزد می آید!

ترابیان ضمن اظهار رضایت از تمامی شرایط میزبانی یزدی ها و نیز قدردانی از برخورد خوب و مناسب تماشاگران و هواداران تیم ملی فوتسال جمهوری اسلامی ایران این قول را داد که به جدّ زمینه ی میزبانی مسابقات قهرمانی غرب آسیا توسط استان یزد را فراهم نماید و خاطر نشان کرد :که تمامی تلاش خود را به کار خواهد بست تا یزد ضمن به دست آوردن جایگاهی در حد یکی از قطب های فوتسال ایران شاهد حضور دیگر تیم های مطرح جهان باشند.

ترابیان همچنین با سپاسگزاری از مسئولین استان و مدیران ورزش یزد اعلام آمادگی کرد تا میزبانی دیگر مسابقات بین المللی را نیز در اختیار یزد قرار دهد .

وی با اشاره به استقبال خوب هواداران یزدی که خواهان حضور مشخصا تیم ملی فوتسال برزیل در یزد بودند ، جامه ی عمل پوشاندن این خواسته را دور از ذهن ندانست و افزود :در آینده با احترام به همین تماشاگران خوب و فهیم یزدی که سرمایه هایی قابل اعتنا و تقدیرند شاهد حضور تیم هایی چون برزیل و اسپانیا در صورت فراهم آمدن مقدمات آن باشیم.

وی ادامه داد استان یزد جمیع شرایط میزبانی مسابقات بزرگ و بین المللی را دارا می باشد و در اولین گام ، پیگیر میزبانی مسابقات غرب آسیا در یزد خواهیم بود.

توضیح یزد فردا: "با سپاس  از برخورد خوب و صمیمانه ی ترابیان رئیس کمیته ی فوتسال کشور در انجام این مصاحبه؛ به اطلاع ورزشدوستان استان دارالعباده ی یزد می رساند در پی تقاضای دسته جمعی و نمادین تماشاگران حاضر در محل برگزاری مسابقه ایران و بلژیک مبنی بر حضور تیم ملی فوتسال برزیل در یزد برای انجام یک یا چند بازی دوستانه با تیم ملی فوتسال جمهوری اسلامی ایران، ترابیان در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی و نیز در مصاحبه ی اختصاصی با خبرنگار"یزد فردا"این اتفاق را دور از ذهن ندانست.

وی در نخستین گام قول برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی غرب آسیا به میزبانی یزد را نیز اعلام نمود.

اختصاصی یزد فردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا