جمعي از مدیران سابق جهاداستان يزد و مسئولان کانون های فرهنگی و صنفی در ملاقات با نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي درخصوص رفع برخي از مشکلات خود با وي به گفت و گو نشستند.

در اين نشست صميمي که نمايندگان کانونهاي بازنشستگان جهاد،اعضاي کانون سنگرسازان بي سنگر و مديران جهاد نصر حضور داشتند ، نماينده مردم اردکان حضور در جمع جهادگران استان را باعث تجديد خاطرات دوران مسئولیت خود در جهاد سازندگي و دوران دفاع مقدس دانست و با بيان اينکه اخلاص،معنويت،تعهد ، تخصص و کارداني نيروهاي جهاد باعث شد تا با کمتريت امکانات بزرگترين حماسه ها در دوران دفاع مقدس و سازندگي کشور رقم بخورد افزود: به نحو موثري مي توان و بایداز اين تعهد و تجربه خيل عظيم جهادگران استفاده نمود و اين جريان بايد در روح مديريت اجرايي جامعه جاري شود تا با کمترين هزينه شاهد اجراي پروژه ها وارائه خدمات مطلوب به مردم و جلب رضايتمندي آنها باشيم.

تابش درخصوص حل مشکل صندوق بازنشستگي جهاد عنوان نمود:اين امر نيازمند حمايت دولت و مجلس است تا اعتبارات مورد نياز تامين شود و يا اين صندوق در صندوق بازنشستگي کشوري و یا تامین اجتماعی ادغام گردد.

وي پيشنهاد نمود تا با عنايت به اشراف کامل مقام معظم رهبري از فعاليتهاي جهادگران در عرصه هاي مختلف ،مسائل و تنگناهاي موجود اين قشر بخصوص جهادگران عرصه دفاع مقدس خدمت معظم له مطرح و از ایشان طلب استمدادشود.

حمايت از جهادگران در عرصه هاي اجرايي و فرهنگي،حل مشکل واگذاري زمين مسکن جهادگران و . . . از جمله مواردي بود که در اين جلسه مطرح شد و نماينده مردم اردکان در گفت وگوی تلفني با معاون وزير جهاد کشاورزي و مديران اجرايي در سطح کشور نسبت به موارد فوق مذاکره نمود و مقرر گرديد تا مسائل جمع بندي تا در ملاقات وي با وزرای جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی اين موارد پيگيري شود.

در این جلسه مطرح شد با توجه به اینکه تا سال 1390 تقریبا کل جهادگران شاغل در دستگاههای اجرایی بازنشسته می شوند ضرورت دارد تا به مشکلات آنان رسیدگی شودو هم نیروهای جایگزین روحیه انقلابی و جهادگری داشته باشند.

رئيس کانون بازنشستگان جهاد استان يزد با تشريح وضعيت بازنشستگان جهادی افزود: در دوران دفاع مقدس جهاد استان يزد در 12 عمليات حضور داشته و 51 شهيد،144 جانباز و 130 آزاده را تقدیم انقلاب نموده است.

وي زحمات و فداکاری های جهادگران در جبهه های و جنگ را غیر قابل توصیف دانست و با اشاره به عدم توازن حقوق پرداختی از طرف صندوق بازنشستگی با هزینه های روز مره خواستار رفع مشکلاتی را برای بازنشستگان عضو این صندوق بوجود آمده شد.

در پایان یاد حضرت امام (ره) و شهدا پاکباخته انقلاب اسلامی گرامی داشته شد و با بیان خاطراتی از آنها و دوران دفاع مقدس ؛در فضای معنوی حاکم بر جلسه بر حفظ ارزش ها و آرمان های والای انقلاب اسلامی و شهدا توسط جهادگران تاکید گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا