براساس بخشنامه بانک مرکزي،بانکهامکلف شدند؛
تدوین ساز و کار سیاست‌هاى تشویقى براى مشتریان خوش حساب بانکى

یزدفردا "در این بخشنامه تاکید شده است: ضروری است تمامی بانک‌های دولتی، غیر دولتی و موسسه اعتباری توسعه تا ظرف یک ماه پس از ابلاغ این بخشنامه نسخه‌ای از ساز و کار اجرایی مورد نظر خود را به منظور اعمال تخفیفات مدنظر شورای پول و اعتبار، به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال کنند

بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای، به کلیه بانک های دولتی، غیر دولتی و موسسه اعتباری توسعه اعلام کرد: بانک ها موظف هستند به مشتریانی که قبل از سررسید بدهی های خود را واریز می‌کنند، تخفیفاتی اعطاء کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و بر اساس مصوبه مورخ 5/8/1369 وشورای پول و اعتبار، تمام بانک‌های دولتی، غیر دولتی و موسسه اعتباری موظف شده‌اند به مشتریانی که قبل از سررسید، بدهی های خود را واریز می‌کنند، تخفیفاتی اعطاء کنند.

در ادامه این بخشنامه آمده است: اعمال برخی سیاست‌های تشویقی برای مشتریان خوش حساب بانکی، می تواند ابزاری سودمند برای تسویه بدهی تسهیلات گیرندگان، بازپرداخت به موقع اقساط و در نتیجه کمک به مدیریت موثر منابع بانک باشد.

با توجه به اینکه این ابزارها زمانی اثر بخش خواهند بود که مشتریان بانکی به ساز و کارهای اجرایی آن در کلیه بانک ها در خصوص هر یک از عقود مشمول تخفیفات، آگاهی و اشراف کامل داشته باشند. لذا ضروری است همه بانک ها و موسسات اعتباری، سیاست‌های اعمال تخفیف خود را به روشنی و شفافیت در اختیار مشتریان و عموم مردم قرار دهند.

در این بخشنامه تاکید شده است: با توجه به اینکه توانایی هر بانک در افشا به موقع و شفاف سیاست‌های اعتباری، ابزار مناسبی برای ارزیابی مدیریت ارشد هر بانک توسط بانک مرکزی است، لذا ضروری است تمامی بانک‌های دولتی، غیر دولتی و موسسه اعتباری توسعه تا ظرف یک ماه پس از ابلاغ این بخشنامه نسخه‌ای از ساز و کار اجرایی مورد نظر خود را به منظور اعمال تخفیفات مدنظر شورای پول و اعتبار، به بانک مرکزی ارسال کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا