رییس كمیسیون اصل نود در نشست خبری -2:

وزارت اطلاعات نتایج بررسی‌ها در مورد ترورهای اخیر را اعلام می‌كند

یزدفردا "سرویس خبر "پارلمان"رییس كمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی از اعلام نتایج بررسی‌ها و فعالیت‌های وزارت اطلاعات در رابطه با ترور دانشمندان هسته‌ای و اقدامات تروریستی اخیر خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از خانه ملت، "محمدابراهیم نکونام" صبح امروز در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران به ترور دانشمندان هسته‌ای کشور اشاره کرد و گفت: احتمالا امروز وزارت اطلاعات، در خبری نتایج بررسی‌ها و فعالیت‌های خود در رابطه با ترور دانشمندان هسته‌ای و اقدامات تروریستی و ناهنجاری که اتفاق افتاده است را به اطلاع مردم خواهد رساند.

وی ادامه داد: یکی از نمونه‌های بارز آن، نقش صهیونیست‌ها و اسرائیل در جریان ترور دانشمندان هسته ای کشور است که ابتدا شهادت دکتر علی محمدی و پس از شهادت دکتر شهریاری اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون اصل 90 با تاکید بر این که ما خطر ترور سایر دانشمندان هسته‌ای را به مقامات عالی کشور اعلام کردیم، گفت: کمیسیون اصل 90 از اواسط سال 87 به صورت مکتوب این خطر را به مقامات عالی کشور، رئیس جمهوری، سپاه پاسداران و وزارت کشور اعلام کردیم که به نظر ما احتمال ترور دانشمندان هسته ای وجود دارد و ضرورت حفاظت از آنها لازم است.

وی تصریح کرد: ما نام های زیادی را به مسئولان ارسال کردیم؛ اما متاسفانه همگی آنها درگیر و دار سیستم اداری مسکوت مانده اند واز این شورا به شورای دیگری منتقل می شوند.

نکونام همچنین اظهار امیدواری کرد که دستگاه های امنیتی و مسئولان، نسبت به هشدارهایی که نهادهای ذیربط و به خصوص نظارتی، در این خصوص می دهند، توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس، با قدردانی از اقدام های نیروی امنیتی گفت: مسئولان و وزارت اطلاعات که نقش خود را در دستگیری عناصر فاسد ومزدور به خصوص در مورد "عبدالمالک ریگی" به خوبی ایفا کردند.

وی ادامه داد: در زمان‌هایی این افراد گرفتار سازمان های جاسوسی و سیاسی بودند، نیروهای امنیتی کشور آنها را در اوج گرفتاری و وابستگی به گروه ها، دسگیر کردند که نمونه آن آقای عطارزاده است ک به طور مداوم در انواع گروههای تروریستی منتقل می شد و خوشبختانه وزارت اطلاعات توانست ایشان را آزاد کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا