جوابيه ستادمديريت حمل ‌ونقل وسوخت به خبر تهران امروز

جوابیه ستاد مدیریت حمل ‌ونقل و سوخت به یک رسانه

ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در پاسخ به ادعای یک روزنامه پاسخ داد که خبرنگار روزنامه تهران امروز در تحلیل و نتیجه‌گیری از اخبار مختلف برداشت نادرستی دارد.

پیرو انتشار مطلبی در روزنامه تهران امروز مورخ 18/ 10/ 1389 با عنوان «سردار رویانیان و هواشناسی»، ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت جوابیه‌ای صادر کرده کرده است.

به گزارش یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،متن کامل این جوابیه به شرح زیر است:

«بررسی مجموع اخباری که روزنامه تهران امروز با استناد به آنها چنین نتیجه‌گیری کرده که آقای محمد رویانیان، رئیس محترم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور سخنان آقای مهدی غضنفری، وزیر محترم بازرگانی را تکذیب کرده است، نشان می‌دهد که خبرنگار این روزنامه در تحلیل و نتیجه‌گیری از اخبار مختلف برداشت نادرستی داشته است که در راستای روشن شدن افکار عمومی موارد ذیل به استحضار می‌رسد: 1ـ خبرگزاری مهر روز دوشنبه مورخ 13/ 10/ 89 در ساعت 11:18 خبری را از قول وزیر بازرگانی به این مضمون بر روی خروجی خود قرار داد: «ستاد هدفمندی یارانه‌ها سهمیه گازوئیل حمل و نقل عمومی را اصلاح کرد.» پس از انتشار این خبر، خبرگزاری مهر در گزارشی در ساعت 12:41 با عنوان «جدول تغییرات جدید سهمیه گازوئیل منتشر شد / جزئیات تصمیمات جدید دولت» مدعی شد که به جدول جزئیات تغییر سهمیه گازوئیل دست یافته و جدول مورد نظر خود را منتشر کرد که این جدول به دلیل ارائه آمارهای غلط از سوی روابط عمومی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تکذیب شد. همچنین سردار رویانیان نیز در تماس خبرگزاری ایسنا با وی اصل تغییر در سهمیه‌ها را تایید ولی میزان سهمیه‌های اعلامی از سوی خبرگزاری مهر که به صورت جدول منتشر شده بود را نادرست دانست. بنابراین واضح است که رئیس محترم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اصل تغییر در میزان سهمیه گازوئیل را تکذیب نکرده‌اند بلکه آنچه صحت و واقعیت آن زیر سوال رفته، میزان سهمیه‌های اعلام شده است.

با این حال روزنامه تهران امروز در صفحه دوم خود با عنوان یادداشت‌های هفته عنوان کرد که سردار رویانیان سخنان وزیر بازرگانی را تکذیب کرده است در حالی که آنچه محل تردید و موضوع تکذیب قرار گرفته، نه اصل تغییر سهمیه گازوئیل بلکه میزان اعلام شده از سوی یک خبرگزاری است.»

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا