انگشت اتهام رنويي ها، چين را نشانه گرفت

یزدفردا "سرویس خبر:خودرو رنويي ها، چين را سارق اطلاعات خود معرفي كردند. بالاخره پس از گذشت سه روز از درز اطلاعات توليد خودروهاي الكترونيكي، رنويي هااعلام كردند كه مديران ارشدشان، اطلاعات را به شركتي چيني فروخته اند. اكنون چيني ها كه همواره متهم به كپي برداري هستند به خريداري اطلاعات دزدي نيز متهم شده اند.


، هر چند كه رنويي ها، انگشت اتهام را به سمت چيني ها گرفته اند اما باز هم از افشاي نام شركتي كه اطلاعات توليد خودروي الكترونيكي جديد فرانسوي ها را خريده است امتناع كرده و تنها به نام چين بسنده كرده اند.


در همين خصوص فرانس پرس از قول شركت رنو نوشت كه سه مدير ارشد اين شركت اطلاعات مربوط به مدل هاي جديد خودروهاي الكتريكي اش را به شركت هاي چيني داده اند.


اين اظهارات مسوولان رنو با گزارش سرويس هاي اطلاعاتي فرانسه نيز همخواني دارد چرا كه آنها نيز دخالت چين در جاسوسي اطلاعات صنعتي فرانسه را تاييد كرده اند.


بر همين اساس در روزي كه خبر درز اطلاعات رنو منتشر شد، وزير صنايع فرانسه اظهار داشت كه افشاي اين اطلاعات يا خرابكاري صنعتي در خودروسازي رنو به اين معني است كه اين كشور مورد جنگ اقتصادي واقع شده است.


فيگارو، روزنامه چاپ فرانسه نيز با اشاره به اينكه منابع آگاه از ارسال اطلاعات دزديده شده از شركت رنو به يك شركت چيني خبر مي دهند، گزارش داد كه نيكولاس ساركوزي، رييس‌جمهور فرانسه خواستار اين شد كه شركت‌هاي فرانسوي در زمينه جلوگيري از نشت اسرار صنعتي خود با سازمان اطلاعات اين كشور همكاري كنند.


مدير اخراجي رنو: دزد نيستم


هر چند كه پس از انتشار خبر درز اطلاعات صنعتي شركت رنو براي توليد خودروهاي جديد الكترونيكي اش، مديران ارشد اين شركت فروشندگان اطلاعات شناخته شده و به طور موقت اخراج شدند. اما در همين خصوص يكي از مديران اخراج شده خود را از اتهام دزدي مبرا دانسته و گفته كه نمي‌داند به چه جرمي از كار اخراج شده و مورد بازجويي قرار گرفته است.


به گزارش ايسنا، متيو تننبام همچنين مدعي شده كه در جلسه هيات مديره با حضور مسوولان ارشد رنو با وي با خشونت فيزيكي رفتار شده است.


تننبام همچنين گفته كه چند روز پيش از دفترش در مركز پاريس توسط اسكورتي به خارج از شهر منتقل شده تا با مسوولان شركت جلسه خصوصي داشته باشد.


اين مدير سابق رنو به يك منبع آگاه اعلام كرده كه در دزدي اسرار صنعتي رنو نقشي نداشته است.


چيني ها هنوز ساكت اند


در اين ميان و با وجود اتهامي كه رنويي ها و سازمان اطلاعات فرانسه به چيني ها زده اند اما تا كنون مقامات چيني واكنشي نسبت به اتهامات مطرح شده از خود نشان نداده اند. اين در حاليست كه منابع آگاه از احتمال سرقت اسرار صنعتي برخي ديگر از شركت هاي فرانسوي همچون ميشلن و ولئو خبر مي دهند كه اين امر موجي از نگراني را در جمع فرانسوي ها حاكم كرده است چرا كه فرانسوي ها در اين خصوص مي گويند ما نمي‌توانيم نوآوري‌هايي را كه با پول ماليات‌دهندگان فرانسوي بدست آمده، در دست چيني‌ها ببينيم.

منبع"رانه

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا