از سوي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور؛
شاخص هاى عمومى ارزیابى عملکرد سال 89 دستگاه هاى اجرایى ابلاغ شد


یزدفردا "در اجرای بند (الف) ماده(3) آیین نامه اجرایی مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشور و تبصره (2) مواد (3) و (7) دستورالعمل اجرایی و به منظور سنجش میزان موفقیت دستگاه ها در راستای تحقق اهداف و وظایف محول شده و نیز تکالیف تعیین شده در قانون مدیریت خدمات کشوری و مصوبات هیئت دولت، شاخص‌های عمومی و مستندات هر یک از شاخص ‌ها برای ارزیابی عملکرد سال 1389 به همراه دستورالعمل امتیازدهی، در وب سایت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به نشانی www.mdhc.ir قرار گرفته است

شاخص هاى عمومى ارزیابى عملکرد سال 89 دستگاه هاى اجرایى از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این بخشنامه آمده است: در اجرای بند (الف) ماده(3) آیین نامه اجرایی مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشور و تبصره (2) مواد (3) و (7) دستورالعمل اجرایی و به منظور سنجش میزان موفقیت دستگاه ها در راستای تحقق اهداف و وظایف محول شده و نیز تکالیف تعیین شده در قانون مدیریت خدمات کشوری و مصوبات هیئت دولت، شاخص‌های عمومی و مستندات هر یک از شاخص ‌ها برای ارزیابی عملکرد سال 1389 به همراه دستورالعمل امتیازدهی، در وب سایت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به نشانی www.mdhc.ir قرار گرفته است.

ضروری است، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و معاونت‌های وابسته به ریاست جمهوری، گزارش عملکرد ستاد دستگاه، سازمان ‌ها، موسسات و شرکت‌های وابسته به خود را در قالب گزارش جامعی حداکثر تا تاریخ 5/2/1390 به صورت لوح فشرده (cd) به امور مدیریت عملکرد این معاونت ارسال کنند. سایر سازمان‌ها، موسسات و نهادهایی که زیر نظر هیچ یک از وزارتخانه‌ها، سازمان ها و معاونت‌های وابسته به ریاست جمهوری نیستند، گزارش عملکرد خود را به صورت مستقل ارسال کنند.

گزارش عملکرد شامل تکمیل فرم‌های خود ارزیابی شاخص‌های عمومی (ستون "امتیاز خود ارزیابی"، جداول "نتایج عملکرد" و "تحلیل عملکرد" شامل نقاط قوت، ضعف و اقدام های لازم برای بهبود) و همچنین تکمیل فرم های خود ارزیابی شاخص‌های اختصاصی (فرم الف و ب) به همراه مستندات لازم است. ضمناً کسب تاییدیه این معاونت در خصوص شاخص‌های اختصاصی قبل از تکمیل فرم خود ارزیابی الزامی است. همچنین با توجه به اینکه امتیاز واحدهای استانی کلیه دستگاه های اجرایی (براساس ارزیابی انجام شده توسط استانداری ها) در امتیاز نهایی هر دستگاه محاسبه و منظور می‌شودد، لذا لازم است ضمن ارسال برش استانی شاخص‌های اختصاصی در اسرع وقت، در خصوص مشارکت فعالانه و موثر واحدهای استانی در نظام ارزیابی عملکرد استان اقدام جدی به عمل آید.

بدیهی است بر اساس ماده (7) دستورالعمل اجرایی استقرار نظام مدیریت عملکرد در نتایج حاصل از ارزیابی در راستای ارتقای پاسخگویی و شفافیت، تصحیح اهداف، سیاست‌ها، وظایف و برنامه‌ها و نهایتاً پرداخت فوق‌العاده کارایی و عملکرد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا