حکایت بی پایان آمار های دوست داشتنی !!! و مرقومه ی شیرین مصاحبه هایی اختصاصی با خودمان!!!
رضا بردستانی

43/97% پیشرفت پروژه ها و 999 کاروانسرای عباسی!


حکایت: به شاه عباس گفتند چرا 999 کاروانسرا را به يک هزار کاروانسرا نمي رساني؟ که شاه عباس نيز گويا پاسخ داده بود:‌ چون سيلاب (بخش کردن)‌ "نهصد و نود و نه" طولاني تر از" يک هزار" است و مردم باورشان مي شود که من 999 کاروانسرا ساخته ام اما باورشان نمي شود که يک هزار کاروانسرا ساخته شده است. فارغ از این که شاه عباس اساساً سیلاب را می شناخته است و یا اصلاً بخش کردن را بلد بوده است! به گزیده خبر های ذیل توجه فرمایید!


"یزد فردا"/ 24 شهریور 1389/ امامی فرماندار خاتم:پروژه های سفررهبری با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال تکمیل می شود.

"یزد فردا"/ 12دی ماه1389/ امامی فرماندار خاتم از پيشرفت 43/97 درصدي پروژه هاي مربوط به سفر مقام معظم رهبري (مد ظله العالی) دراين شهرستان خبر داد .

نکته : پروژه هایی که طی کمتر از سه ماه 43/7% پیشرفت داشته اند چگونه طی 36 ماه فقط 90% پیشرفت داشته اند؟!!! به راستی بهتر نیست با اعدا و ارقام بازی نکنیم؟ رسانه ای بودن و بازی های خبری را این گونه ایفای نقش نمودن جای سؤال و ایجاد ابهام ندارد؟ اگر می گفتیم 97% پیشرفت و یا 5/97% چه اتفاق ناگواری رخ می داد؟

چند سؤال :

- تعداد کل پروژه های سفر رهبری چند پروژه؟ و با چه میزان اعتبار بوده است ؟

- 43/97% پیشرفت مربوط به کدام پروژه ها بوده است و تاکنون پروژه های اجرایی شده کدام ها بوده اند؟

- 57/2% از پروژه هایی که اجرایی نشده اند کدامند؟


نکته ی دوّم :

مصاحبه ی اختصاصی خودمان با خودمان !


"یزد فردا"/ 24 شهریور 1389/"سيد احمد عبودتيان" در گفتگوي اختصاصي با واحد خبر روابط عمومي فرمانداري شهرستان تفت،فرماندار تفت: 90.5 درصد از 73 پروژه مصوب سفر معظم له در شهرستان تفت به بهره برداري رسيده است.

چند سؤال :

- وظیفه ی روابط عمومی ادارات و دستگاه ها چیست؟

- گفتگوي اختصاصي با واحد خبر روابط عمومي فرمانداري یعنی چه؟


اطلاع رسانی و پاسخگو بودن دو صفت پسندیده و قابل تقدیر است اما بهتر نیست کمی در تنظیم گفته ها و ترتیب نوشته های خود، دقّت و سلیقه به خرج دهیم ؟!!!


پاینده باشید و مانا/ رضا بردستانی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا