در چهارمین روز از هفته ثبت احوال انجام شد :

تجلیل از یاوران ثبت و رابطین ثبت احوال درروستاها


یزدفردا "صبح امروز در مراسمی از یاوران نمونه ثبت و رابطین فعال ثبت احوال در روستاها تجلیل و قدردانی شد.


به گزارش سرویس خبر "روابط عمومی:در این مراسم که اعضای شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان و شهرستان یزد و جمعی از مسئولین استان حضور داشتند مدیر کل ثبت احوال استان با اشاره به نقش یاوران ثبت در ارتقای میزان ثبت به موقع رویدادهای جمعیتی استان اظهار داشت : با راه اندازی شبکه اعلام وقایع حیاتی در سال 1386 در هر روستا یک رابط با عنوان یاور ثبت انتخاب و کلیه رویدادهای ولادت و وفات توسط این رابطین در کوتاه ترین زمان ممکن به ادارات ثبت احوال گزارش می شود .


سیفی فرماندار یزد نیز ضمن گرامیداشت هفته ثبت احوال با اشاره به نقش این سازمان در دولت الکترونیک گفت: ثبت احوال با اختصاص شماره ملی به ایرانیان و صدور کارت ملی نقطه آغاز الکترونیکی شدن دولت بود .


وی افزود : در اجرای مراحل مقدماتی قانون هدفمندکردن یارانه ها شماره ملی به عنوان کلید دستیابی به اطلاعات فردی ایرانیان نقش محوری و تعیین کننده ای ایفا کرد .


مدیر کل اطلاعات استان نیز بر لزوم دقت در انجام امور سجلی مردم در کنار رعایت سرعت در ارائه خدمات تاکید و تبعات جعل و سوء استفاده از اسناد هویتی را توسط سودجویان گوشزد کرد.


گفتنی است اداره کل ثبت احوال استان یزد در ثبت بموقع ولادت در کشور جایگاه پنجم و در ثبت وفات در مهلت قانونی رتبه اول را داراست .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا