سخنگوي وزارت امور خارجه تاکيد کرد:

فاجعه غرق شدن قایق حامل پناهجویان در استرالیا پیگیری می‌شود

سفارت کشورمان در استرالیا نیز با وزارت امور خارجه و وزارت مهاجرت آن کشور در تماس بوده و ضمن همکاری و هماهنگی اطلاعات لازم را دریافت خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره فاجعه انسانی غرق شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل استرالیا و آسیب دیدن تعدادی از هموطنان‌مان گفت: وزارت خارجه خود را مکلف به پیگیری امور اتباع خود می‌داند و موضوع را دنبال می‌کند.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایسنا،رامین مهمان‌پرست ـ سخنگوی وزارت امور خارجه ـ در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فاجعه انسانی غرق شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل استرالیا و آسیب دیدن تعدادی از هموطنان‌مان گفت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خود را مکلف به پیگیری امور اتباع خود دانسته و از کانال‌های دیپلماتیک و براساس مقررات کنوانسیون 1963 حقوق کنسولی وین و سایر اسناد بین‌المللی موضوع را دنبال می‌کند.

او ادامه داد: سفارت کشورمان در استرالیا نیز با وزارت امور خارجه و وزارت مهاجرت آن کشور در تماس بوده و ضمن همکاری و هماهنگی اطلاعات لازم را دریافت خواهد کرد.مهمان‌پرست خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم‌چنین در آینده و پس از انجام مراحل مربوط به ساماندهی و نجات مصدومان و بازماندگان از طریق کانال‌های مقتضی نسبت به پیگیری موضوع اقدام خواهد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا