امضای 6 و نیم میلیارد دلاری مشارکت در4 طرح گازی

یزدفردا "سرویس خبر -کشوری:جواداوجی: ساخت پالایشگاه بیدبلند 2 و واحد استحصال اتان پالایشگاه پارسیان با مشارکت 80 درصدی بانک صادرات و آورده این بانک به مبلغ چهار میلیارد دلار نهایی و نافذ شده است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران از نهایی و نافذشدن 6 و نیم میلیارد دلار قرارداد مشارکت و فاینانس برای شتاب بخشی به اجرای چهار طرح مهم صنعت گاز کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از واحدمرکزی خبر ، جواد اوجی ، ساخت پالایشگاه بیدبلند 2، واحد استحصال اتان پالایشگاه گاز پارسیان، خط لوله ششم و احداث ادامه خط لوله هفتم سراسری را از جمله طرح های مهم و نیازمند به منابع مالی قابل توجه خواند و افزود: با امضای قرارداد مشارکت با بانک صادرات و قرارداد فاینانس با شرکت های داخلی و خارجی، انتظار می رود عملیات اجرایی این طرح ها شتاب گیرد.

وی اظهار داشت: ساخت پالایشگاه بیدبلند 2 و واحد استحصال اتان پالایشگاه پارسیان با مشارکت 80 درصدی بانک صادرات و آورده این بانک به مبلغ چهار میلیارد دلار نهایی و نافذ شده است.

اوجی تصریح کرد: سهم شرکت ملی گاز در این دو طرح مهم نیز 20 درصد تعیین شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، احداث خط لوله ششم سراسری و ادامه خط لوله هفتم سراسری نیز، دیگر طرح های مهمی هستند که منابع مالی آنها نیز از طریق فاینانس داخلی و خارجی با اعتبار 2500 میلیارد تومان (2.5 میلیارد دلار) تامین شده است.

وی نهایی شدن قرارداد تامین مالی این طرح ها را زمینه ای مناسب برای آزاد شدن منابع مالی شرکت ملی گاز به منظور توسعه دیگر بخش های صنعت گاز کشور خواند و تاکید کرد: با توجه به تزریق این اعتبارات، اجرای طرح های یاد شده نیز از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا