شورای اقتصاد تصويب کرد ؛

اختصاص100هزار میلیارد ریال تسهیلات مالی خارجی برای احداث 5 مسیر ریلی جدید در کشور

یزدفردا "سرویس خبر دولت -اقتصادی -عمرانی:دولت بنا به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به استناد جزء (1) بند "ج" ماده(13) قانون برنامه چهارم توسعه با اختصاص بالغ بر معادل ارزی 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات مالی خارجی برای طرح احداث مسیرهای ریلی راه‌آهن درود-بروجرد-غرب کشور، ساری-رشت، چابهار-زاهدان-مشهد، تهران-همدان-سنندج و همچنین دوخطه نمودن راه‌آهن تهران-میانه، موافقت کرد.

دولت در راستای توسعه حمل و نقل ریلی در کشور با سرمایه‌گذاری 100 هزار میلیارد ریالی برای احداث 5 مسیر ریلی در سطح کشور موافقت کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از  دولت، شورای اقتصاد بنا به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به استناد جزء (1) بند "ج" ماده(13) قانون برنامه چهارم توسعه با اختصاص بالغ بر معادل ارزی 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات مالی خارجی برای طرح احداث مسیرهای ریلی راه‌آهن درود-بروجرد-غرب کشور، ساری-رشت، چابهار-زاهدان-مشهد، تهران-همدان-سنندج و همچنین دوخطه نمودن راه‌آهن تهران-میانه، موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، از محل تسهیلات موضوع جزء "الف" بند (3) ماده واحده قانون بودجه سال 1389 (تسهیلات مالی خارجی)

  •  8/5 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث راه‌آهن درود-بروجرد-غرب کشور،

  • 1/19 هزار میلیارد ریال برای مسیر ریلی ساری-رشت،

  • 50 هزار میلیارد ریال برای راه‌آهن چابهار-زاهدان-مشهد،

  • 7/14 هزار میلیارد ریال برای راه‌آهن تهران-همدان-سنندج

و همچنین 2/12 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای دوخطه کردن راه‌آهن تهران-میانه

اختصاص خواهد یافت.

اجرای این طرح‌ها منوط به اخذ تاییدیه توجیهی فنی، اقتصادی و مالی طرح از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست است. همچنین رعایت مفاد قانون "حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی، تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور در اجرای پروژه‌ها و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات – مصوب 1375-" در اجرای طرح‌های فوق الزامی است.

همچنین دولت وزارت راه و ترابری را موظف کرده است؛ گزارش پیشرفت کار را در مقاطع شش ماهه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارائه کند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا