وزير ارشاد :

اگر نهم دی  پایانی بر فتنه پارسال شد به دلیل حضور سیل خروشان مردم بیدار و با بصیرت در صحنه بود.

یزدفردا "سرویس خبر دولت :حسینی گفت: انسان ها برای این که دچار اعوجاج و انحراف نشوند باید از بیان پیامبر و احادیث ائمه استفاده کنند تا در مسیر درست قرار گیرند. خیلی ها مدعی تابعیت از قرآن هستند و به ظاهر قرآن را تکریم می کنند اما وضع آنها تابعیت از نظام سلطه را نشان می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در آستانه نهم دی قرار داریم، گفت: اگر این روز پایانی بر فتنه پارسال شد به دلیل حضور سیل خروشان مردم بیدار و با بصیرت در صحنه بود.

به گزارش یزدفردا به نقل از واحدمرکزی خبر ، سید محمد حسینی در مراسم پایانی سی امین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه ارتش و نیز نهمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه های افسری ارتش، افزود: در این حماسه اتکاء مردم به قرآن بود و تحت تاثیر القائات و جریانات انحرافی قرار نگرفتند.

وی اضافه کرد: اگر جامعه اسلامی دچار ذلت و بدبختی شد به خاطر انحراف از توصیه پیامبر و نداشتن پیوند شایسته با اهل بیت (ع) بود و این انحراف، فاصله ها را بسیار کرد و موجب شد حادثه تلخ عاشورا اتفاق بیفتد.

حسینی ادامه داد: انسان ها برای این که دچار اعوجاج و انحراف نشوند باید از بیان پیامبر و احادیث ائمه استفاده کنند تا در مسیر درست قرار گیرند. وی گفت: خیلی ها مدعی تابعیت از قرآن هستند و به ظاهر قرآن را تکریم می کنند اما وضع آنها تابعیت از نظام سلطه را نشان می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کسانی که به جنگ اباعبد الله الحسین رفتند خود را اهل قرآن می دانستند اما برداشت غلطی داشتند و چون در مسیر اهل بیت (ع) پرورش نیافته بودند، در مسیر گمراهی قرار گرفتند.

حسینی اضافه کرد: قرآن برای تدبر انسان در آن و رسیدن به فهم و درک درست است و انسان باید با بهره گیری از مفاهیم بلند قرآن در مسائل فردی و اجتماعی ، با عزت زندگی کند و تحت سلطه کفار نباشد.

وی ادامه داد: خواندن قرآن موجب انس، مودت و در نهایت موجب الفت می شود اما گاهی اوقات ما بی توجه از آن عبور می کنیم در حالیکه در هر واژه و جمله قرآن مطالب بسیار ارزشمندی نهفته است.

حسینی با بیان این که اگر عمل انسان در مسیر الهی باشد، پاداش آن را دریافت می کند به اجرای هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: بیش از دو دهه دولت های وقت این کار را نکردند و اکنون که گروهی با عزم جزم و برای مصلحت کشور وارد اجرای آن شده اند قطعا خدا عنایت می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همانطوری که در ریشه کنی بیسوادی، پس از انقلاب اقدامات خوبی صورت گرفت، درباره قرآن نیز گام نخست تلاوت آن و گام های بعدی پرداختن به مفاهیم، معرفت، تدبر، فهم و استفاده از قرآن است.

حسینی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تهیه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت اضافه کرد: قطعا تهیه کنندگان این الگو باید کسانی باشند که با همه وجود به قرآن اعتقاد دارند، با مفاهیم و مضامین بلند قرآنی آشنا هستند و اعتقاد دارند که قرآن یک کتاب جامع و پاسخگو است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا