وزیر تعاون:

تعاونی ها باید بتوانند در فرابورس هم شرکت کنند

یزدفردا "سرویس خبر دولت :وزیر تعاون با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران حمایت از ملت های محروم و اتحاد و انسجام کشورهای آفریقایی و مستضعف است، گفت: در این سفر دیدارهایی با روسای جمهوری برخی کشورهای آفریقایی انجام شد و همسویی هایی در مواضع بین المللی شکل گرفت

وزیر تعاون گفت: تاکنون 650 هزار نفر جویای کار در سایت وزارت تعاون ثبت نام کرده اند و 120 هزار نفر مشاوره شده اند.

به گزارش یزدفردا به نقل از دولت، محمد عباسی در جمع خبرنگاران گفت: این مشاوره ها از طریق بنیادهای توسعه کارآفرینی ، تشکل های تعاونی و اتاق تعاون برای حمایت از کارجویان و معرفی آنان به نهادهای ذیربط به منظور اشتغال مناسب انجام می شود.

وی گفت: گزارش ها نشان می دهد سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی حدود 8 و نیم درصد و از کل اشتغال حدود 9 درصد است.

عباسی درباره سفر خود به کشور گینه گفت: به نمایندگی از رئیس جمهور برای مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید به این سفر دو روزه رفتم.

وی با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران حمایت از ملت های محروم و اتحاد و انسجام کشورهای آفریقایی و مستضعف است، گفت: در این سفر دیدارهایی با روسای جمهوری برخی کشورهای آفریقایی انجام شد و همسویی هایی در مواضع بین المللی شکل گرفت.

وزیر تعاون اظهار داشت: این سفر رهاورد مثبتی برای حضور ایران در مجامع بین المللی بود.

عباسی با بیان اینکه تعاونی ها باید بتوانند در فرابورس هم شرکت کنند ، گفت: در این زمینه مذاکراتی با نهادهای اقتصادی مانند بانک مرکزی و سازمان بورس داشته ایم.

وی درباره قانون جدید تعاون گفت: این قانون در دولت تصویب شده و به مجلس برای تصویب نهایی ارسال شده است.

عباسی درباره تعاونی های اعتبار گفت: یک سوم این تعاونی ها خود را با قوانین بانک مرکزی تطبیق داده اند و بقیه نیز در حال انجام مراحل برای این کار هستند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا