رئیس جمهوردر نشست ملی علم تا عمل:

اطلاع دهید تا با استفاده از اختیاراتم آیین‌نامه‌های دست و پاگیر را بردارم


یزدفردا سرویس خبردولت هدفمندکردن یارانه ها - رییس‌جمهور گفت: طرح تحول اقتصادی بهترین فرصت برای کار علمی است، صنعت و بخش تولید باید با اجرای این طرح متحول شود و این نیازمند فناوری‌های نوین است.


مهم ترین اظهارات محمود احمدی‌نژاد در نشست ملی علم تا عمل را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید.


*امروز یک نهضت، انقلاب و حرکت طوفانی علمی در ایران آغاز شده است و ما خدای را از این بابت سپاسگزاریم.


* روزهایی بر این سرزمین الهی گذشت که به واسطه‌ حاکمیت مدیران ناشایست، فرصت‌ها از ملت گرفته شد و دسترسی به رادیوداروها به آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل شده بود و این در زمانی بود که سایر کشورها با سرعت و در یک رقابت تنگاتنگ در حال تسخیر قله‌های علم و فناوری بودند و در آن زمان مونتاژ یک خودروی از رده خارج را به ملت ما تحمیل کردند و آن را هم افتخار ملت خواندند. اما امروز عرصه‌ای نیست که از دسترسی دانشمندان ما به دور باشد. خدای را سپاسگزاریم که روح جمعی ملت ایران احیا شده و خودباوری و اعتماد به نفس تاریخی ملت ما بازگشته و در سطح و افقی بالاتر قرار گرفته است.


*البته باید بگوییم که علی‌رغم سرعت و رشد علمی بی‌نظیر، ما در ابتدای راه هستیم. همه بشریت در ابتدای راه است. عرصه‌های علمی بی‌پایان در برابر ما قرار دارد و باید حرکت کنیم تا آن‌ها را به تسخیر خود درآوریم. علم و فناوری مفید آن است که در خدمت جامعه و تامین نیازهای آن و رشد استعدادهای جامعه باشد.


* اگر شما می‌بینید که در کشور مقررات و آیین‌نامه‌های دست و پاگیر قرار دارد آن را به من اطلاع دهید تا با اختیارات خود آن‌ها را از پیش رو بردارم.


*معاونت علمی و فناوری امروز تبدیل به کانون جوشان علم‌پروری با برنامه و جدیت است و بنیاد نخبگان هم همین‌طور. سرکار خانم سلطان‌خواه و آقای سهراب‌پور از سرمایه‌های علمی این ملت هستند و ما به کمک هم باید تلاش کنیم آیین‌نامه‌ها و مقرراتی که مانع پیشرفت علمی کشور است را رفع کنیم. ما مشکل منابع نداریم و ملت هم در خدمت علم و عالم و نخبگان است و ما باید پرچمدار علم در جهان شویم و باید در دنیا حرف اول را بزنیم.


* شما بدانید که علمتان در خدمت قدرت و عمل صالح است و این متفاوت است با علمی که در خدمت نیات شیطانی است. پس طرح تحول اقتصادی بهترین فرصت برای کار علمی است. صنعت و بخش تولید باید با اجرای این طرح متحول شود و این نیازمند فناوری‌های نوین است.


رییس‌جمهور در این مراسم به خانواده شهید شهریاری لوح تقدیر اهدا کرد.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا