آخرین گزارش ها از وقوع زلزله در استان کرمان


یزدفردا "سرویس خبر:پس از وقوع این زلزله، 20 پس لرزه، شرق کرمان را لرزاند که مرکز لرزه نگاری وابسته به ژئوفیزیک دانشگـاه تهران اعـلام کرد؛ 5 مورد از این پس لرزه ها بین 4 تا 5 ریشتر قدرت داشت


زمین لرزه ای به بزرگی شش و نیم ریشتر حسین آباد واقع در استان کرمان را لرزاند.

به گزارش یزدفردا  به نقل از واحد مرکزی خبر، این زلزله ساعت 22 و 12 دقیقه و 2 ثانیه رخ داد.

همچنین پس از وقوع این زلزله، 20 پس لرزه، شرق کرمان را لرزاند که مرکز لرزه نگاری وابسته به ژئوفیزیک دانشگـاه تهران اعـلام کرد؛ 5 مورد از این پس لرزه ها بین 4 تا 5 ریشتر قدرت داشت.

وقوع این پس لرزه ها کار امدادرسانی به حادثه دیدگان را به ویژه در مناطق کوهستانی با مشکل مـواجه کرده است.

ابـراهیمی؛ بخشدار مـرکزی ریگان در این باره گفت: امدادگران با امکانات اولیه مشغول بـازکردن معابر مسدود شده روستایی هستند.

فرماندار ریگان درباره وقوع این زلزله ها گفت: 20 روستا که در کانون زلزله قرار داشتند، بین 20 تا 100 درصد تخریب شده است.


آبرسانی سیار به روستاهای آسیب دیده

برزنگ اظهار داشت: تجهیزات راهسازی برای بازکردن معابر مسدود شده روستایی به منـاطق زلـزله زده اعزام شده و آبرسانی سیار هم به این روستاها در حال انجام است.

وی افزود: 20 گروه امدادی هم در حال بررسی نحوه امدادرسانی به زلزله زدگان هستند.

شمار مجروحان زلزله دیشب در ریگان و فهرج روحان از توابع کرمان به 33 نفر رسید.

براثر زلزله دیشب در منطقه حسین آباد فهرج، اهالی روستاهای سرزه، چاه قنبر و تکِ سیف الدینی ریگان زیر آوار مانده اند. زلزله 6 و نیم ریشتری منطقه حسین آباد فهرج 9 پس لرزه داشت که قدرت 4 مورد آن بیش از 4 ریشتر بود.

همچنین زمین لرزه غرب سیستان و بلوچستان را هم لرزاند. شدت لرزش زمین درشهرستان ایرانشهر به گونه ای بوده است که مردم این شهرستان از منازل خود خارج شده اند.


اعزام نیروهای امدادگر به منطقه زلزله زده ریگان کرمان

سه گروه امدادی از سیستان و بلوچستان به منطقه زلزله زده ریگان کرمان اعزام شد. این گروه ها شامل 56 نیروی ارزیاب و امدادگر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این باره گفت: همراه این گروه های امدادی، دستگاه های جستجوگر زنده یاب، 2 قلاده سگ زنده یاب و یک کامیون تجهیزات و اقلام امدادی نیز فرستاده شده است.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان هم در این باره اظهار داشت: دو تیم امدادگر شامل 66 نفر و یک پزشک و دو تیم جستجو گر4 نفره به همراه سگ های آموزش دیده ساعت چهار بامداد امروز عازم منطقه زلزله زده حسین آباد فهرج در استان کرمان شدند.


اسکان همه زلزله زدگان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز درباره ساماندهی مردم مناطق زلزله زده استان کرمان گفت: نیروهای امداد و نجات از نخستین دقایق وقوع زلزله به منطقه اعزام شدند و تا ساعت 5 بامداد امروز همه زلزله زدگان را اسکان دادند.

کاووس محمودی افزود: نیروهای امدادگر هلال احمر برای اسکان موقت و اضطراری حدود 500 خانوار لوازمی مانند چادر، پتو، موکت، لوازم گرمایشی و مواد غذایی به زلزله زدگان دادند.

وی تصریح کرد: 43 روستا در این زمین لرزه آسیب دیده اند که بسیاری از این روستاها در مناطق صعب العبور واقع شده اند اما خوشبختانه تلفات جانی این حادثه بالا نبوده است.

محمودی گفت: پراکندگی زیاد و تراکم پائین جمعیت در منطقه، چادرنشینی و همچنین وقوع زمین لرزه در مناطق بیابانی و روستایی از جمله علل کاهش تلفات جانی این حادثه بوده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا