رئيس جمهور خبر داد؛


واریز 4 هزار تومان بابت یارانه نان / آغازاصلاح قیمت ها از فردا


آقای احمدی نژاد در ادامه گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم، این طرح را بزرگ ترین و مردمی ترین طرح اقتصادی کشور دانست و افزود: انرژی و ثروت کشور متعلق به مردم است و معتقدیم بهترین حالت برای مدیریت ثروت ملی، مدیریت عمومی مردم و مشارکت مردم در مدیریت ثروت ملی است.


آقای احمدی نژاد در ادامه گفتگوی زنده تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری درباره زمان دقیق اجرای اصلاح قیمت ها افزود: اطلاعیه ستاد آماده شده است و پس از این گفتگوی تلویزیونی پخش می شود.

رئیس جمهور گفت: در این مرحله آزادسازی قیمت نداریم بلکه قیمت ها اصلاح می شود

آقای احمدی نژاد در عین حال اظهار داشت: قانون هدفمند کردن یارانه ها از مدت ها قبل آغاز شده است.


واریز 4 هزار تومان برای هر نفر در ماه بابت نان

رئیس جمهور گفت: 4 هزار تومان برای هر نفر در ماه بابت هزینه نان به حساب مردم واریز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد در ادامه مصاحبه تلویزیونی خود افزود: این واریز دوم در مرحله اول همین هفته و تا 7 الی 8 روز آینده انجام می شود.

وی گفت: البته بخشی از هزینه نان در مرحله اول دیده شده است اما می خواهیم مردم نان خوب بخورند.

چهار برابر متوسط دنیا انرژی مصرف می کنیم

رئیس جمهور گفت: مطالعات قانون هدفمندکردن یارانه ها از پنج سال قبل و اجرای آن در واقع از سه سال قبل آغاز شد.

آقای احمدی نژاد در ادامه گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم، این طرح را بزرگ ترین و مردمی ترین طرح اقتصادی کشور دانست و افزود: انرژی و ثروت کشور متعلق به مردم است و معتقدیم بهترین حالت برای مدیریت ثروت ملی، مدیریت عمومی مردم و مشارکت مردم در مدیریت ثروت ملی است.

وی با بیان اینکه بخش انرژی یکی از بخشهایی است که یارانه بسیار زیادی به آن تعلق می گیرد گفت: انرژی یک نعمت خدادادی و برای همه ملت و نسلهای کشور است و باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد که امروز از آن درست استفاده نمی شود و آثار سازنده ای ندارد.

رئیس جمهور افزود: امروز معادل شش و نیم میلیون بشکه نفت و گاز در کشور تولید و دو میلیون و سیصد هزار بشکه صادر و چهار میلیون و دویست هزار بشکه در داخل مصرف می شود.

وی گفت: با احتساب هر بشکه نفت معادل 85 دلار در چهار میلیون و دویست هزار بشکه در 365 روز سالانه 120هزار میلیارد تومان مصرف انرژی در داخل داریم که این چهار برابر متوسط مصرف دنیاست.

احمدی نژاد افزود:‌ این در حالی است که ما بیش از چهار برابر متوسط دنیا رفاه نداریم و رفاه ما تقریبا معادل متوسط دنیاست و این انرژی باید در خدمت رفاه مردم باشد.

رئیس جمهور گفت: چند اشکال وجود دارد اول اینکه اسراف زیاد است و با مصرف کمتر نیز می توان همین سطح رفاه را حفظ کرد.

احمدی نژاد افزود: ‌اشکال دیگر این است که بهینه مصرف نمی کنیم و مصرف لوازم خانگی، خودرو، دستگاههای گرمایشی و سرمایشی ما بالاست.

وی گفت: اشکال دیگر این است که همین مقدار مصرف نیز عادلانه توزیع نمی شود و بعضیها 30 برابر دیگران مصرف می کنند و باعث ایجاد فاصله طبقاتی می شوند در حالی که ما یارانه می دهیم تا عدالت برقرار شود.

رئیس جمهور افزود: می توانیم با صرفه جویی یک چهارم همین 120 هزار میلیارد تومان، میزان رفاه کنونی را حفظ کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا