پیام استاندار يزد به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی

یزدفردا "استاندار يزد به مناسبت فرا رسيدن عاشوراي حسيني پيامي صادر كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده در اين پيام آورده است: «السلام عليک يا ابا عبدالله و علي الارواح التي حلت بفنائک عليک مني سلام الله ابداً ما بقيت و بقي الليل و النهار و لاجعله الله آخر العهد مني لزيارتکم...»

نهضت حسینی و حادثه جانسوز عاشورا آن چنان بر قلب ها تاثیر گذارده است كه هر سال با فرا رسيدن ماه محرم، خون پاک شهیدان عظيم الشان کربلا، در رگ های تاریخ جوششی تازه می یابد و عاشقان دلسوخته را شوریده تر و تشنگان حقیقت را شیفته تر می سازد. به راستي كه عاشورا، فریادهای شورگستر پیامبران را، دوباره در گوشهای سنگین فرود آورد؛ و براي همه اعصار و زمانها، بر فراز قلّه رسالت احياي امر به معروف و نهي از منكر جای گرفت. عاشورا، صحنه حماسه، شجاعت، جانفشاني و پيروزي خون بر شمشیر است كه به عزت طلبان و حق جويان تاريخ، درس آزادگي و ايستادگي در برابر قلدران و زورگويان مي دهد و به راستي كه اين نهضت عظيم، مملو از آموزه هاي اصيل و گرانبها و سرلوحه تعليمات مترقي و متعالي اسلام ناب محمدي(ص) است. ايثارگريها، جانفشانيها و سلحشوريهاي مردان الهي در دوران پرافتخار دفاع مقدس، به عنوان يكي از درخشان ترين برگ هاي تاريخ انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، كه حيرت و تحسين آزاديخواهان جهان را در پي داشت همگي برگرفته از فرهنگ غني عاشوراي حسيني و ولايتمداري است و بي جهت نيست كه امام راحل عظيم الشان(ره) فرمودند : اين محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است. رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي(مدظله العالي) نيز بارها در بيانات ارزشمندشان همگان به ويژه جوانان عزيز را به گرم نگه داشتن مراسم عاشوراي سالار شهيدان توصيه كرده و تاكيد مي فرمايند: احترام عاشوراي حسيني و محرم براي مردم ما يك فريضه و امر بزرگ و مهم به شمار مي رود.

اینجانب فرا رسيدن ایام سوگواری حضرت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران فداکار و باوفاي ايشان را تسليت عرض نموده، اميدوارم عزاداري همه عاشقان حضرت ثارا...(ع) در اين ايام پرسوز و ماتم، مقبول درگاه حضرت احديت واقع شود. موفقيت همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا