استاندار یزدشب گذشته در گردهمائی نخبگان و برگزيدگان استان یزد:

نخبگان، مسئولان را دراجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها،یاری کنند

استاندار یزد از  نخبگان و برگزیدگان جامعه خواست تا با توجیه و اطلاع رسانی به مردم، مسئولان را در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها یاری دهند.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده" ، شب چهارشنبه  در گردهمائی نخبگان و برگزيدگان استان یزد  که با موضوع هدفمند سازي يارانه ها  در تالار شهید عباسپور  برق منطقه ای یزد برگزار شد ،گفت: بيان دقيق اهداف اين قانون  و پاسخگويي به سوالات و رفع ابهامات اقشار مختلف جامعه ، توسط نخبگان در اصل كمك به نظام مقدس جمهوری اسلامی  است .
وی افزود: طرح تحول اقتصادي يكي از مهمترين و اساسي ترين طرح هاي راهبردي اقتصادي كشور و اجراي آن به سود كشور و همه مردم است و نخبگان بايد در كمك به دولت و نظام ، نقش آفرينی کنند.
این مقام مسئول  ادامه داد: اجراي طرح تحول اقتصادي يكي از خواسته هاي اصلی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) ، دولت ، نمايندگان مجلس و قوه قضائيه است.
عالی ترین مقام اجرائی استان خاطرنشان ساخت: دشمنان نظام اسلامي و منافقین به دنبال  تخریب، شبهه افکنی و تبليغات علیه اين قانون هستند.
استاندار يزد گفت: در اجرای این قانون، یارانه ها حذف نشده،  بلکه هدفمند می شود.
فلاح زاده افزود: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، توزيع عادلانه يارانه ها ،تحقق عدالت اجتماعي ،گسترش نظام تامین اجتماعی ، کاهش چشمگیر قاچاق کالا و سوخت، بهبود شاخص های زیست محیطی وتوسعه زیر ساختها را به دنبال دارد.
استاندار یزد برای نمونه به اثرات اجرای این قانون در قیمت نان اشاره و تصریح کرد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، گندم در کل مملکت تک نرخی می شود و نان با قیمتی که وزارت بازرگانی مشخص می کند عرضه خواهد شد بدین ترتیب، از قیمت نان آزاد پز کاسته و به قیمت نان یارانه ای افزوده و قیمتها در یک سطح نگه داشته می شود .
استاندار یزد بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در تمامی زمینه ها تاکید کرد.
وی همچنین گریزی به قانون هدفمند سازی یارانه زد و گفت: این قانون  دارای 16 ماده و 16 تبصره است  که مواد 1تا 6  آن مرتبط با کلیات چگونگی قیمت گذاری کالا و مواد 7تا یازدهم مرتبط با چگونگی باز توزیع منابع و مواد دوازده تا شانزدهم به نظام مالیاتی و ساختار اجرائی قانون هدفمند سازی یارانه ها پرداخته است.
وی اولویت یکم برنامه های کشور و به ویژه استان یزد را حرکت به سمت اجرایی کردن قانون هدفمند کردن یارانه ها عنوان کرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا