شبکه پژوهش و فناوری استان یزد آغاز به کار کرد

یزد:امید خبرنگار یزدفردا :شبکه پژوهش و فناوری استان یزد به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های فناوری و پژوهشی استان آغاز به کار کرد.
مدیرعامل شبکه پژوهش و فناوری استان ساماندهی امور پژوهشی و فناوری و کمک به ارتقا تولید فناوری را از اهداف این شبکه دانست و گفت: این شبکه با همکاری پارک علم و فناوری استان یزد،دانشگاه یزد،دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،استانداری،خانه صنعت و معدن،فولاد آلیاژی ایران،صندوق پژوهش و فناوری استان،اتاق بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تأسیس شده است.
به گفته محمد قویدل چشم انداز شبکه پژوهش و فناوری استان براساس سند چشم انداز برنامه های توسعه و ارتقاء سطح پژوهش و فناوری با استفاده از ظرفیت های اعضای شبکه دانست و افزود : همه فعالیت های این شبکه در راستای اهداف بلند مدت توسعه کشور تعریف شده است .
وی بهره گیری از ظرفیت های پژوهشی استان به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه پژوهشی در استان ضروری خواند و ابراز امیدواری کرد : بزودی برای تکمیل بانک اطلاعات پژوهشگران و فناوران استان کارت شناسایی صادر می شود که نقش بسزایی در ارتقاء ساماندهی و هدایت علمی این قشر علمی ایفا می کند.
قویدل تجاری سازی یافته های پژوهشی استان،بهره گیری از توان کلیه اعضای شبکه در جهت رسیدن به چشم انداز تعریف شده و جلوگیری از هزینه های اضافی در مباحث پژوهش و فناوری از دیگر اهداف این شبکه عنوان کرد.
مدیرعامل شبکه پژوهش و فناوری استان ارائه خدمات برتر به پژوهشگران و فناوران استان را از دیگر اهداف صدور کارت شناسایی برای جامعه علمی استان اعلام و اضافه کرد : با ساماندهی پژوهشگران و فناوران استان و هدفمند کردن فعالیت های آنها در مسیر توسعه همه جانبه استان در منطقه و کشور گام برداریم .
محمد قویدل برقراری ارتباط سازنده و موثر با دیگر نهد های علمی ،پژوهشی و تحقیقاتی کشور را از مهمترین اهداف راه اندازی این شبکه دانست و خواستار همکاری و مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی در رسیدن به اهداف مشخص شده برای این شبکه پژوهشی در استان شد .

یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا