دو خاطره شنیدنی   از علما



به گزارش یزدفردا ، آیت الله سید "جلال حسینی پناه" از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی و امام خمینی (ره)، متولد 1305 شمسی و ساکن روستای کچومثقال (زادگاه شهید آیت الله سید حسن مدرس) از توابع شهرستان اردستان است که بسیاری از بزرگان از جمله حضرت آیت الله مظاهری، حضرت آیت الله سبحانی و آیات مهدوی کنی، باقری کنی، امامی کاشانی و غیره با ایشان هم دوره بوده اند.

این عالم مهذب و اخلاقی که متصف به صفات حمیده و بسیار کم گوی و گزیده گو است در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص ذکرخاطره ای از فضائل معنوی امام (ره) افزود: مرحوم امام رضوان الله تعالی علیه از روی تواضع و فروتنی زیادی که داشتند چند مرتبه به بنده سلام کردند.

جهت آن این بود که وقتی با ایشان برخورد می کردم با خود می گفتم اگر با این فاصله زیاد، من به ایشان سلام کنم ممکن است ایشان سلام را نشنوند پس دو قدم دیگر نزدیک تر بروم و سلام و عرض ارادت کنم، ایشان با آن تواضع و فروتنی زیادی که داشتند سبقت سلام می گرفتند.

آیت الله حسینی پناه در پاسخ به این سئوال که خاطره مذکور، مربوط به چه سال هایی است خاطر نشان کرد: سال 1342 و یا پیش از آن.

خاطره ای از ارتباط آیت الله بهاءالدینی با عالم برزخ

حضرت آیت الله شیخ "خلیل مبشر کاشاني" ازمراجع قم که از شاگردان ممتاز عرفای نامداری چون آیات عظام مرحوم بهاءالدینی و مرحوم سید عبدالکریم کشمیری محسوب می شود، درسلسله مباحث اخلاقی خود با اشاره به وجود راه های مختلف آگاهی از احوال و جایگاه از دنیا رفتگان، به خاطره ای از مرحوم آیت الله بهاءالدینی و ارتباط آن فقیه عارف با ارواح عالم برزخ اشاره کرد و افزود: جمعی از پاسداران به محضر مرحوم حضرت آیت الله بهاءالدینی رسیدند و درباره ی یکی از پاسدارانی که مفقود الاثر بود و اطلاعی ازسرنوشت او نداشتند سئوال کردند.

مرحوم آقا (رضوان الله علیه) پس از تامل کوتاهی فرمودند: ایشان الان در بهشت است.

پس از سال ها، مشخص شد که آن پاسدار به فیض شهادت نائل آمده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا