رييس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور در دانشگاه يزد


یزدفردا "معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری در جریان بازدید از دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی دانشگاه یزد با رییس و تنی چند از مسوولان و اعضای هیات علمی این دانشگاه دیدار و بر ضرورت ارتقای سطح همکاریهای فی مابین تاکیدکرد.
بنا به گزارش دریافتی از روابط عمومی دانشگاه یزد: در نشستی که به منظور هم اندیشی و تبادل نظر میان اعضای هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی دانشگاه یزد و معاون وزیر و رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و هیات همراه عصر سه شنبه نهم آذرماه جاری در این دانشکده برگزارشد راهکارهای ارتقای سطح همکاریهای مشترک علمی و تحقیقاتی مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

رییس سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر لزوم ایجاد تحول در زمینه فعالیتهای علمی و تحقیقاتی این سازمان، برقراری ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی فعال در سطح کشور را از اولویتهای سازمان متبوع برشمرد.

آقای دکتر علی سلاجقه همچنین بر ضرورت تشکیل اتاقهای فکر و راه اندازی کمیته های هماهنگی بین دانشکده های منابع طبیعی و ادارات کل منابع طبیعی در استانها به منظور ایجاد زمینه های همکاریهای متقابل تاکیدکرد.

وی در ادامه ضمن بازدید از پروژه های در دست اقدام و همچنین چند پایان نامه کارشناسی ارشد در دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی، ابراز امیدواری کرد اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان یزد همکاری موثرتری را با این دانشکده در اجرای پروژه های تحقیقاتی داشته باشد.

در این بازدید مقررشد پروژه منارید در شهرستان بهاباد با همکاری دانشگاه یزد اجرا شود. همچنین سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور متعهدشد در خصوص آماده سازی ایستگاههای پژوهشی دانشکده و حمایت از دومین همایش فرسایش همکاریهای لازم را با دانشگاه یزد به عمل آورد.

رییس دانشگاه یزد نیز در این ملاقات ضمن خوشامدگویی، آمادگی کامل اعضای هیات علمی و پژوهشگران شاغل در این مجموعه را برای ارایه آخرین دستاوردهای و رهیافتهای علمی پژوهشی خود در مسیر توسعه و اعتلای هرچه بیشتر میهن اسلامی اعلام کرد. آقای دکتر سید علی محمد میبدی با اشاره به توانمندیهای این دانشگاه در عرصه های مختلف بر لزوم تقویت ارتباطات علمی و تحقیقاتی میان نهادهای علمی پژوهشی و دستگاههای اجرایی در سطح کشور تاکیدکرد.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا