حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی از نظارت بانک مرکزی بر بانک های خصوصی خبرداد

یزدفردا "حسینی گفت:پس از واگذاری سه بانک دولتی تجارت ملت و صادرات در بورس، نظارت دولتی از این بانک‌ها برداشته شد و تنها نظارت بانک مرکزی بر آن‌ها حاکم شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره امکان تخلف از بسته سیاستی ـ نظارتی بانک مرکزی در بانک‌های تازه خصوصی‌شده که دولت هم در آن‌ها سهامدار است گفت‌: بانک مرکزی نظارت‌های لازم را بر این بانک‌ها انجام می‌دهد.
به گزارش یزدفردا  به نقل ازایسنا ،سیدشمس‌الدین حسینی ،درباره وجود تخلف از بسته سیاستی ـ نظارتی بانک مرکزی به خصوص در زمنه نرخ سود در سه بانک‌ تازه‌ خصوصی‌شده ملت، تجارت و صادرات اظهار کرد: شما هر تخلفی در این باره دیدید، به ما گزارش دهید تا با آن‌ها برخورد شود.
وی گفت: وظیفه نظارت بر اجرای بسته بر عهده بانک مرکزی است و این بانک نظارت‌های لازم در این باره را انجام می‌دهد.
وزارت اقتصاد و دولت به عنوان سهام‌دار 20 درصدی این بانک‌ها، نظارت لازم دارند اما نظارت اصلی با بانک مرکزی است.
وی تصرح کرد: اگر مردم شکایتی در این زمینه دارند مردم شکایات خود را به اداره نظارت بانک مرکزی منعکس کنند.
همچنین تخلف از بسته سیاستی ـ نظارتی بانک مرکزی از سوی بانک‌های تازه‌خصوصی شده به خصوص در زمینه نرخ سود در دو و سه ماه اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است. پس از واگذاری سه بانک دولتی تجارت ملت و صادرات در بورس، نظارت دولتی از این بانک‌ها برداشته شد و تنها نظارت بانک مرکزی بر آن‌ها حاکم شد.
در این میان بانک ملی که تنها بانک 100 درصدی دولتی است بسته بانک مرکزی را تا حد زیادی رعایت‌ می‌کند اما بانک‌های دیگر چندان خود را ملزم به رعایت قوانین بسته نمی‌دانند و به ترفندهایی آن را دور می‌زنند و اکثرا نرخ سود 12 درصدی عقود مبادله‌ای در این بانک‌ها رعایت نمی‌شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا