استاندار یزد :عدالت؛ مهم ترین اثر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها

استاندار یزد گفت: عدالت؛ مهم ترین اثر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها است.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،\"محمد رضا فلاح زاده\" روز شنبه در همایش تشریح قانون هدفمند کردن یارانه ها در بخش حمل و نقل که در محل سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد، برگزار شد اظهار داشت: افزایش بی رویه مصرف حامل های انرژی، عدم تعادل در برخورداری جامعه از یارانه ها، فراهم شدن زمینه قاچاق کالاهای یارانه ای به ویژه قاچاق سوخت و کاهش رقابت در تولیدات داخلی از نظر کیفیت و کمیت از مهم ترین مشکلات نظام فعلی توزیع یارانه ها در کشور است.
وی افزود: تاکنون 70 درصد از اقشار مختلف جامعه از 30 درصد یارانه ها و 30 درصد از افراد جامعه از 70 یارانه ها استفاده می کنند.
استاندار یزد با بیان این مطلب که ایران نوزدهمین کشور پر مصرف دنیا در زمینه انرژی برق است، تصریح کرد: سرانه مصرف برق در ایران به صورت کلی 4 برابر میانگین دنیا و در حوزه برق خانگی سه برابر استاندارد جهانی است.
فلاح زاده با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی ،خاطرنشان ساخت: ایران بزرگترین تولید کننده برق خاورمیانه است، با این وجود 17 برابر ژاپن و 2 برابر کشور چین برق در ایران مصرف می شود.
وی همچنین گریزی به مسأله مصرف سوخت در کشور زد و ادامه داد: یک سوم یارانه انرژی فسیلی در دنیا در ایران پرداخت می شود، این در حالی است که برخی از کشورها، حتی مالیات بر انرژی فسیلی اعمال می کنند.
استاندار یزد همچنین گفت:37 درصد از بنزین خاورمیانه در ایران مصرف می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان ساخت: با اجرای هدفمند کردن یارانه ها، قیمت نان یارانه ای مقداری افزایش یافته و قیمت نان آزاد نیز مقداری کاهش می یابد و به یک میزان عرضه می شود.
به گفته استاندار یزد، به دلیل خرید آرد با قیمت تعدیل شده، از قیمت شیرینی و ماکارونی کاسته خواهد شد.
در این همایش در خصوص قانون هدفمند کردن یارانه ها پرسش و پاسخ صورت گرفت.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا