پیام استاندار يزد به مناسبت گرامیداشت سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین


استاندار يزد به مناسبت فرا رسيدن سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین پيامي صادر كرد.

به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده در اين پيام آورده است:
پس از به بار نشستن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که با بیداری و پیروی آگاهانه مردم از رهبری الهی، حکیمانه و مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، معمار کبیر انقلاب اسلامی، فرمان تاسیس نهادی مردمی و برخاسته از متن جامعه، به نام بسیج مستضعفین را صادر نمودند. با صدور این فرمان در سراسر ایران اسلامی، پایگاهی برای فعالیت خدا باوران و عاشقان ولایت نبی مکرم اسلام(ص) ، ائمه اطهار (ع) و ولی فقیه پدیدار شد تا بر اساس آموزه های متعالی قرآن کریم و اسلام ناب محمدی (ص) در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب مجاهدت کنند.
این نهاد مقدس و شجره طیبه با آغاز تهاجم دد منشانه دشمن بعثی که به حمایت استکبار جهانی دلگرم بود، پا در عرصه ای حساس نهاد و با افتخار آفرینی و جان فشانی بسیجیان در جبهه های نبرد حق علیه باطل ، برگ زرین و درخشانی بر دفتر پر افتخارخود افزود. در حقیقت دفاع مقدس، تصویر روشنی از تفکر بسیجی به انسانهای قرون و اعصار گوناگون ارائه می دهد. تفکری که بر اساس آن انسان، موجودی الهی است که برای رسیدن به سعادت جاودانی تلاش می کند و البته همین تفکر است که ذهن های آگاه فراوانی را از سراسر جهان به خود معطوف داشته است.
نهاد جاودانه و الهی بسیج پس از پایان نبرد با دشمن بعثی ، دفاع مقدس خود را در جبهه های مختلف به ویژه جبهه فرهنگی ادامه داد و هم اکنون نیز وظیفه اصلی خود را که دفاع از آرمانهای ارزشمند امام راحل عظیم الشان(ره) و شهیدان والامقام، حفظ دستاوردهای انقلاب و سازندگی میهن عزیز اسلامی است، دنبال می کند .
به بیان دیگر بسیج نهادی مقدس با ماموریتهایی الهی است چراکه حضرت امام خمینی(ره) خود فرمودند: «تشكيل بسيج در نظام جمهوري اسلامي ايران يقيناً از بركات و الطاف جلية خداوند تعالي بود كه بر ملت عزيز و انقلاب اسلامي ايران ارزاني شد.» و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) نیز با تاکید بر این نکته ، فرموده اند: «بسیج یکی از برکات انقلاب و از پدیده های بسیار شگفت آور و مخصوص این انقلاب است. این هم یکی از آن چیزهایی است که امام بزرگوار ما با دید الهی خود، با حکمتی که خدای متعال به او ارزانی کرده بود، برای کشور و ملت و انقلاب ما به یادگار گذاشت.»

اینجانب ضمن شادباش دوباره عید سعید غدیر خم، سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین را گرامی داشته ، فرا رسیدن این مناسبت بزرگ و مهم را به آحاد ملت شریف و فرهیخته استان یزد به ویژه بسیجیان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس تبریک و تهنیت عرض می نمایم. موفقیت همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا