معرفی PiTiVi : یک ویرایشگر ویدئوی چند منظوره برای لینوکس

انتخاب مطلب یزدفردا "احمد ابراهیمی»کاربران سیستم عامل لینوکس می توانند از بین نرم افزارهای مختلف رایگان و ماخذ آزاد ویرایش تصاویر ویدئوئی مانند Kino, LiVES, and OpenShot یکی را انتخاب کنند. اما نرم افزار PiTiVi  یکی دیگر از پروژه های امید بخش در این گروه می باشد. این سیستم بر پایه Gtk  و Gstreamer پایه گذاری شده و مانند همه ویرایشگرهای مدرن تصاویر ویدئوئی "غیر خطی " بوده به این معنی که کاربر قادر خواهد بود به هر بخش از کلیپ بدون تاخیر دسترسی داشته باشد.

نرم افزار PiTiVi نیز همه عمگرهای استاندارد ویرایش تصویر مانند برش، ادغام و پیوند کلیپهای ویدئوئی را دارد. همچنین کاربر قادر است تا کلیپها را گروه بندی نموده و مثلا از آنها برای ترکیب صوت و تصویر استفاده کند، یا میتواند تصویر به تصویر با استفاده از کلید های جهت نمای صفحه کلید روی فیلم حرکت کرده و تنها با فشار کلید "فاصله" نمایش فیلم را آغاز و متوقف نماید.

هدف راه اندای پروژه PiTiVi "تهیه ابزاری کاربر پسند برای مبتدیان و کارآمد برای حرفه های ها"  بیان شده است. این اهداف تا حدی تامین شده اند، اگر چه هنوز جای خالی بعضی خصوصیات کلیدی مانند دریافت فیلم از دوربینهای ویدئوئی (camcorders) دیده میشود. با این وجود نرم افزار پاسخگوی نیازهای متعارف بوده و کار با آن آسان است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت آن مراجعه فرمائید: وب سایت

تصاویر محیط نرم افزار :

texture — PiTiVi 0.13.3.jpg

Project Settings.png

Render project.png

Preferences.png

نمونه کار نرم افزار :




منبع خبر



یزدفردا

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا