رئیس سازمان بازرگانی استان یزد :

 با هر تخلف اقتصادی به شدت برخورد می کنیم

مهراب اسکندری، با اشاره به وظیفه این سازمان بر امر نظارت بر توزیع کالاها، در آستانه اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها گفت: بیشترین تمرکز بازرسی و نظارت، بر کالاها و خدماتی است که بیشترین هزینه را در سبد خانوارها به خود اختصاص می دهند.
وی اظهار داشت: این کالا شامل 22 قلم کالایی است که در کار گروه مورد تاکید قرار گرفته ، البته این به معنی رها شدن سایر کالا و خدمات نیست بلکه تمرکز بیشتر بر روی این کالا ها است.
 اسکندری افزود: 13 قلم کالا مشمول ذخیره سازی است و مابقی از نظر قیمت و عرضه در طرح نظارتی مورد پایش قرار می گیریند تا در جریان اجرای هدفمندسازی یارانه ها هیچ فشاری از بابت تغییر قیمت های این کالاها، به مردم وارد نشود و بازار شرایط عادی را داشته باشد.
رئیس سازمان بازرگانی استان با بیان اینکه همه تمرکز ما نظارت پیشگیرانه است تاکید کرد: هیچ استثنایی نداریم و با تخلفات هر دو بخش دولتی و خصوصی که کالا ارائه می کنند برخورد خواهیم کرد.
 وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل برون شهری در زمان اجرای هدفمندسازی یارانه ها گفت: در بخش مسافری، طبق تعرفه هایی که اعلام می شود کنترل و نظارت صورت خواهد گرفت. اسکندری ادامه داد: همچنین در حوزه بنگاهی اقتصادی ، دو حوزه جدا از هم تعریف شده که در بخش خرده فروشی نظارت و بازرسی به اصناف واگذار شده است و بر دو بخش واردکنندگان ، تولید کنندگان و بنکداران ، سازمان های بازرگانی به طور مستقل نظارت و بازرسی خواهند داشت.
این مقام مسئول تصریح کرد : طرح نظارتی، کاملاً بر روی قیمت های غیر منطقی متمرکزاست و اجازه نخواهیم داد هیچ قیمت غیر منطقی، به بهانه اجرای هدفمند کردن یارانه ها به مردم تحمیل شود.
 وی با بیان اینکه طرح نظارت و بازرسی تا پایان سال ادامه خواهد داشت افزود : آمادگی برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها نزد سازمان بازرگانی، اصناف و تشکل ها وجود دارد تا قانون را همپای برنامه های پیش بینی شده جلو ببرند.
 رئیس سازمان بازرگانی استان یزد تاکید کرد: با هرگونه احتکار و سوء استفاده ای برخورد خواهد شد و افراد فرصت طلب و سود جو متضرر خواهند شد .


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا