رئيس روابط عمومي استانداري يزد در پنجمين همايش آموزشي روابط عمومي هاي استان خواستار شد:

توجه به گسترش فرهنگ كتابخواني در جامعه

پنجمين همايش آموزشي مديران و كارشناسان روابط عمومي هاي استان يزد تحت روابط عمومي و توسعه با حضور مديركل تربيت بدني استان، رئيس روابط عمومي استانداري و اعضاي شوراي هماهنگي روابط عمومي ها در محل سالن اجتماعات اداره كل تربيت بدني برگزار شد.
مديركل تربيت بدني استان:
اولين قدم در ورزش قهرماني، استعداد يابي است
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، مديركل تربيت بدني استان در ابتداي اين همايش طي سخناني به مسئله اهميت ورزش از نگاه دين مبين اسلام، اهداف ورزش، آموزش ورزش و ورزش همگاني پرداخت.
غلامرضاكمانه در ادامه با اشاره به ورزش قهرماني، انگيزه والدين براي تشويق فرزندانشان به منظور حضور در عرصه ورزش قهرماني را فراهم نمودن يك تفريح سالم براي آنان ارزيابي كرد و گفت: اولين قدم در ورزش قهرماني، استعداد يابي است. وي ادامه داد: پيكرسنجي، تست عضلاني و روان شناسي سه فاكتور اصلي در انتخاب رشته ورزش قهرماني به شمار مي آيد.
مديركل تربيت بدني سپس با ارائه تعريفي از ورزش حرفه اي آن را تجميع اقتصاد و ورزش قهرماني عنوان كرد و افزود: ورزش حرفه اي كه گاهي از آن به عنوان صنعت ورزش نيز ياد مي شود مي تواند در اشتغالزايي، خدمت رساني به جامعه و سلامت اجتماعي نيز موثر واقع شود.
كمانه با اشاره به وضعيت ورزش در استان يزد، مهمترين كار مديريت ورزش را در شرايط كنوني برنامه ريزي، هدف گذاري و تعيين چشم انداز عنوان كرد و اظهار داشت: كارشناسان ورزش استان بر اساس آمايش سرزمين در حال ارزيابي رشته هاي مختلف ورزشي و شرايط استان هستند تا مشخص شود كدام ورزشها در كدام شهرستانهاي استان مي تواند تاثير گذار باشد و نتيجه بدهد. وي قهرماني را ميوه ورزش همگاني عنوان كرد و خواستار توجه بيشتر به گسترش ورزش در ميان اقشار مختلف مردم شد.
كمانه افزود: بر اساس قانون بودجه سال جاري، دستگاههاي دولتي مكلف هستند يك درصد از بودجه جاري و عمراني خود را براي گسترش ورزش صرف نمايند. وي در پايان بر نقش موثر روابط عمومي ها در گسترش و توسعه ورزش در ميان كاركنان دستگاهها و نهادها تاكيد كرد.
حجت الاسلام و المسلمين رشيدي:
اسلام بر تحكيم رابطه فرد با خداوند متعال، ائمه هدي(ع) و مردم تاكيد بسيار دارد

در ادامه اين همايش يكي از روحانيان استان يزد به تبيين ديدگاه دين مبين اسلام در خصوص روابط عمومي پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمين رشيدي با مروري بر آخرين آيه مباركه سوره آل عمران گفت: دين اسلام بر حفظ و تحكيم رابطه فرد با خداوند متعال، ائمه هدي و مردم تاكيد بسيار دارد.
وي با بيان اين كه در قرآن كريم غالبا زكات به همراه نماز آمده است اظهار داشت: نماز، تقويت كننده رابطه فرد با پروردگار و زكات، تقويت كننده رابطه با مردم است.
رشيدي ادامه داد: كسي كه بخواهد ارتباط قوي و موثري با مردم داشته باشد بايد رابطه خود را با خداي خود تقويت نمايد كه بهترين راه تقويت رابطه با پروردگار، اقامه نماز در اول وقت آن است.
وي با اشاره به اهميت ارتباط با ولي خدا، بر تلاوت روزانه دعاي عهد در محيط هاي كاري تاكيد كرد.
رشيدي با بيان روايتي از ائمه معصومين(ع)، بدگويي كردن، غيبت كردن، فريب دادن و نصيحت نكردن برادر مومن را از آفتهاي برقراري ارتباط با مردم عنوان كرد.
معاون دانشگاه جامع علمي كاربردي يزد:
گوش دادن، صراحت، همدلي، احترام متقابل، مخالفت نمودن اصولي، خودشناسي و شناسايي افكار تحريف شده هفت گام موثر در برقراري رابطه با افراد است

در ادامه اين همايش معاون دانشگاه جامع علمي كاربردي يزد پيرامون هفت گام موثر براي برقراري ارتباط سالم با افراد به ايراد سخنراني پرداخت.
شهبازي از گوش دادن، صريح و صادق بودن، همدلي و هم دردي، احترام متقابل و رسيدن به آرامش، مخالفت نمودن اصولي به شيوه مناسب، خودشناسي و افزايش آگاهي و شناسايي افكار تحريف شده به عنوان هفت گام موثر در برقراري رابطه با افراد ياد كرد.
وي از صراحت به عنوان فرآيندي كه در رابط اجتماعي به صورت نامحسوس ولي موثر، نقش ايفا مي كند ياد كرد و گفت: اگر ارتباط فاقد صراحت باشد يا قطع شده و يا به صورت مبهم و ناسالم ادامه مي يابد و سرمنشاء بسياري از مشكلات در ارتباط فردي مي شود.
اين استاد دانشگاه با بيان اين كه اغلب مردم احساسات مشتركي با هم ندارند ادامه داد: اگر به اين باور برسيم كه افكار و روحيات افراد با هم متفاوت است در اين صورت مي توانيم ضمن احترام متقابل يك رابطه هدفمند و سالم را برقرار سازيم.
دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان يزد:
اصلاح الگوي مصرف و توزيع عادلانه ثروت دو هدف اصلي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه هاست
مشاور استاندار و رئيس روابط عمومي استانداري يزد نيز در اين همايش با قدرداني از خدمات و تلاش هاي همه دست اندر كاران روابط عمومي نهاد و ادارات استان و تبريك اعياد خجسته قربان و غدير، موفقيت هاي عظيم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را ناشي از توكل به خداوند متعال و توسل به ائمه معصومين(ع) دانست.
سيد عبدالمجيد قائم محمدي با اشاره به عشق و علاقه مردم ايران اسلامي به ائمه معصومين(ع) گفت: اگر امروز شاهد استقبال خيره كننده از رهبر عظيم الشان انقلاب(مدظله العالي) در سفر به قم و استقبال بي نظير مردم لبنان از رئيس جمهور هستيم همگي ناشي از عشق به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) است.
مشاور استاندار با اشاره به اين فرموده حضرت امام خميني(ره) كه ولايت فقيه استمرار حركت انبياست گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نيز رزمندگان اسلام با اطاعت محض از ولي امر خود و با قلبي مالامال از عشق ائمه هدي(ع) دست به خلق حماسه اي سترگ زدند كه جهانيان را متحير ساخت.
وي با اشاره به فرا رسيدن هفته كتابخواني با اشاره به روايات و آياتي از قرآن كريم در در خصوص اهميت دانستن و مطالعه اظهار داشت: جايگاه كتاب در دين مبين اسلام تا آنجاست كه معجزه پيامبر اعظم(ص) نيز كتاب قرآن كريم است.
دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان يزد با اشاره به تاكيدات حضرت امام خميني(ره) و رهبر عظيم الشان انقلاب(مدظله العالي) در خصوص اهميت مطالعه گفت: بي ترديد يكي از مهم ترين راههاي رسيدن به آگاهي، مطالعه است. وي خواستار توجه به گسترش فرهنگ كتابخواني و مطالعه در ميان اقشار مختلف مردم شد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در كشور، اصلاح الگوي مصرف و توزيع عادلانه ثروت را دو هدف اصلي اجراي اين قانون عنوان كرد و افزود: با توجه به نقش موثر قانون هدفمند كردن يارانه در بهبود زندگي مردم، همگان بر اجراي آن تاكيد دارند.
وي از روابط عمومي ادارات و نهادها خواست تا همه توان خود را براي اجراي هر چه مطلوب تر اين قانون در استان به كار گيرند.
قائم محمدي خاطرنشان كرد: در اين رابطه، شماره تماس 09620 آماده پاسخگويي به شهروندان در خصوص قانون هدفمند كردن يارانه هاست.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ابتكارات جديد روابط عمومي استانداري در برگزاري سفرهاي شهرستاني براي خبرنگاران گفت: بازديد از طرح هاي شاخص، برگزاري مصاحبه مطبوعاتي با فرمانداران و تشكر از خدمات و تلاشهاي خبرنگاران محلي از جمله اهداف اين سفرها به شمار مي آيد.
قائم محمدي ادامه داد: تاكنون همكاري و همراهي خبرنگاران جرايد و رسانه هاي استان و همچنين فرمانداران در برگزاري اين سفرها، شايسته قدرداني و سپاس است كه اميدواريم اين تعامل سازنده تداوم يابد.
مشاور استاندار خواستار ارائه ديدگاهها و پيشنهادات همه دست اندركاران عرصه اطلاع رساني به منظور ارتقاء كيفيت اين سفرهاي شهرستاني شد.
وي در پايان بر توجه روابط عمومي ادارات و نهاد ها به منظور برپايي هر چه باشكوه تر اعياد و مناسبت هاي ملي و مذهبي تاكيد كرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا