1-افرادي كه كد ملي آنها توسط سامانه شناسايي نشده باشدو يا با پيغام" کدملی شما هنوز از مرکز امار اعلام نشده است " روبرو شوند چه بايد بكنند؟
اطلاعات کلیه افرادی که اقدام به تکمیل فرم های اطلاعات اقتصادی خانوار در سال 89،87 نموده اند، در حال حاضر در وزارت رفاه موجود است. در صورت مشاهده چنین پیغامی، از مرکز آمار ایران پیگیری شود.
2- برای اعلام شماره حساب سرپرست خانوار به سایت مراجعه کردیم و با شماره حساب و شماره کارتی مواجه شدیم که متعلق به سرپرست نیست و ما آن را به سایت مذکور اعلام نکرده ایم.برای تغییر شماره حساب چه باید کرد؟
در صورت مواجه با اطلاعاتي مغاير با اطلاعات هويتي خود و يا اطلاعات حساب خود پس از اطمينان از صحت آن با شماره 9009000017 تماس حاصل فرمائيد.
3- شماره حساب اشتباه وارد شده است و از طرف بانک هم شماره حساب تایید شده است و با وارد کردن شماره ملی و سریال شناسنامه پیغام می دهد که" شما قبلا حساب خود را اعلام و تایید کرده اید". برای این مورد چه باید کرد؟ ؟
با شماره 0017-900-900 بدون نیاز به پیش شماره از طریق تلفن ثابت یا شماره 48031222-021 از طریق تلفن ثابت و همراه تماس بگیرید و کد ملی و نام بانک و شماره حساب اشتباه خود را اعلام کنید تا اصلاح گردد.
4-چه شماره حسابي را ميبايست در سامانه اعلام حساب خانوار ثبت نمود؟
در مرحله وارد کردن شماره حساب و انتخاب بانک مربوطه، امکان انتخاب شماره حساب فقط از بانکهایی مقدور میباشد که سرپرست خانوار در آن بانكها داراي شماره حسابهاي منتهي به سال 1388 و ماقبل باشند و توسط سامانه شناسايي شده است، لذا در صورت داشتن چنين حسابهايي از اعلام شماره حساب جديد در سامانه خودداري فرماييد در غير اينصورت بايستي اقدام به افتتاح حساب جديد نموده و در سامانه ثبتنام نمايند.
5- در صفحه ي اول به طور صحيح و كامل تمام فيلدها را پر ميكنم اما پس از تاييد باز به همان صفحه باز ميگردد. مشكل چيست؟
احتمالاً تاریخ یا ساعت کامپیوتر شما اشتباه است. درصورتی که نتوانستید وارد سایت شوید از مرورگر دیگری استفاده کنید.
6-با ورود کد ملی و شماره سریال شناسنامه من مرتبا به خطای The requested URL could not be retrieved برخورد می کنم. علت چیست؟
در صورت مواجه شدن با خطاي The requested URL could not be retrieved ، اتصال اينترنت خود را بررسي نموده پس از اطمينان ، كمي صبر نموده مجددا امتحان نمائيد .
7- در صورتيكه سرپرست خانوار به دلايلي از جمله زنداني بودن نتواند شخصاً به بانك مراجعه كرده و براي ثبت در سامانه حساب افتتاح نمايد چهكاري بايد انجام دهد؟
در صورتيكه سرپرست خانوار داراي شماره حساب قديمي (منتهي به سال 1388 و ماقبل آن) باشد، ميتوانيد در سامانه اعلام حساب خانوار ثبتنام نماييد، در غير اينصورت سرپرست خانوار ميتواند با دادن وكالت به شخص ديگري، توسط ايشان اقدام به افتتاح حساب نموده و سپس در سامانه ثبتنام نمايد.
8-کسانی که صاحب فرزند شدهاند يا به هر دليلي تعداد افراد خانوار آنها تغيير يافته است و يا در صورت بروز هرگونه تغيیري در فرم اقتصاد خانوار چگونه بايستي اعلام شود؟
اين دسته از افراد پس از فراخوان استان مورد نظر از سوي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي براي ثبت حسابهاي بانكي خود بايستي در سامانه اعلام حساب خانوار ثبتنام نموده و اطلاعات فرم اقتصادی خانوار به صورت خودکار توسط مركز آمار ايران اصلاح می گردد.
9-کسی که در مرحله قبل شماره حساب اشتباه وارد کرده آیا زمانی برای اصلاح شماره خواهد بود؟ و تاریخ آن چه موقع است؟
اگر حساب اشتباه باشد، پس از بررسی حساب توسط بانک، مشخص شده و شما مي توانید بامراجعه به سایت اعلام حساب خانوار، حساب خود را اعلام نمايید.
10- از کجا باید فهمید که شماره حساب اعلام شده مورد تایید واقع شده است؟
بامراجعه به سایت اعلام حساب خانوار و وارد کردن کد ملی و کد پنج رقمی، نتیجه بررسی حساب، به شما اعلام می شود
11-نشانی سایت اعلام حساب خانوار و اصلاح حساب تایید نشده چیست؟
http://refahi.ir/
12- آیا میتوان حساب قرض الحسنه نیز اعلام نمود؟
بلی. حساب های قرض الحسنه، کوتاه مدت و جاری قابل قبول می باشد.
13-ملاک تایید حساب چیست؟آیا حساب حتما باید متعلق به سرپرست باشد؟
تایید حساب توسط بانک مربوطه انجام می شود و فقط باید متعلق به سرپرست خانوار باشد.
15-مهلت ثبت مجدد شماره حساب جدید تا چه تاریخی می باشد؟
بهتر است در اولین فرصت حساب خود را اعلام نمایید.
16-از کجا باید فهمید که شماره حساب اعلام شده مورد تایید واقع شده است؟
بامراجعه به سایت اعلام حساب خانوار و وارد کردن کد ملی و سایر اطلاعات خواسته شده، نتیجه بررسی حساب، به شما اعلام می شود.
17-چرا وقتی شماره ملی و کد پنج رقمی را وارد می کنیم سیستم قبول نمی کند،و مجددا همان صفحه ابتدای سایت ظاهر می شودو دوباره شماره ملی وکد پنج رقمی را می خواهد؟
این مشکل مربوط به تنظیمات مرورگر شمامی باشد. پیشنهاد می شود از IE 7.0 به بالا یا از Firefox استفاده نمایید
18-کد ملي راکه وارد مي کنم قبول نميکند:(كد ملي وارد شده در اطلاعات استانهاي اعلام شده موجود نيست)چه کنم؟
در هر مرحله افرادی که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را فقط در استان های اعلام شده امکان ثبت حساب را دارند. سایر افراد در مراحل بعد که به زودی اعلام می شود می توانند حساب خود را اعلام کنند.
19-چرا با اینکه شماره حساب شخص درست می باشد ولی مورد تایید قرار نگرفته است؟
تایید مشخصات حساب توسط بانک ها و عمدتا بر اساس کد ملی انجام می شود. در مورد حساب های قدیمی و بدون کد ملی، شناسایی وتایید حساب دشوار است. افرادی که حسا ب قدیمی دارند بهتر است با مراجعه به بانک، اطلاعات حساب را اصلاح کنند و یا حساب دیگری افتتاح نمایند
20-آیا شماره حساب ثبت و تایید شده سرپرست خانوار قابل تغییر می باشد؟
در حال حاضر امکان تغییر حساب وجود ندارد. اما در مراحل بعد امکان تغییر حساب ایجاد خواهد شد
22-نام بانک را اشتباه وارد کرده ام چکار باید بکنم
وقتی نام بانک اشتباه باشد، حساب توسط بانک تایید نمی شود و شمامی توانید حساب دیگری را اعلام نمایید
23-سایت اعلام شماره حساب راعنوان نمایید
سایت اعلام حساب Refahi.ir است و اعلام حساب برای اولین بار یا اعلام حساب مجدد برای کسانیکه حساب آنها تایید نشده است در همین سایت انجام می شود
24- امروز 14 خرداد چرا سایت اعلام حساب همچنان غیر فعال می باشد. مگر نه اینکه سیزدهم اعلام کرده بودید 14 خرداد نتایج بررسی حساب ها اعلام میشود؟
از تاخیر پیش آمده عذر خواهی می کنیم. مشکل فنی است که به زودی رفع می شود
25-باسلام ایا شماره حساب جاری مورد قبول می باشد
طبق توافق با بانک ها، حساب های قرض الحسنه، سپرده کوتاه مدت و جاری قابل قبول است
26-در مورد کسانی که در مهلت مقرر موفق به ثبت نام در سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها نشده اند برای ثبت نام باید چه کاری انجام دهند؟
جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار مربوط به مرکز آمار است. می توانید به سایت این سازمان amar.org.ir مراجعه نمایید
27-کسانی که موفق به اعلام شماره حساب خود نشده اند ایا این فرصت تمدید میشود
این افراد می توانند در مراحل بعد حساب خود را اعلام کنند
28- خواهشمند است تاريخ دقيق ثبت شماره حساب بانكي جهت سایراستان ها را اعلام بفرماييد
به زودی برنامه زمان بندی برای مراجعه و اعلام حساب سایر استان ها از طریق وزارت رفاه اعلام می شود
29-اگر به موبايل smsزده شود و سرپرست در ان زمان به طور اتفاقي sms را نخوانده پاك كند چه پيش مي ايد ايا دوباره sms ميزنيد؟
اعلام وضعیت حساب شما از طریق sms تنها برای راحتی شما میباشد تا نیازی به مراجعه به سایت نباشد. در هر صورت شما می توانید با مراجعه به سایت، وضعیت حساب اعلام شده را دریافت کنید
30-ملاک شما برای ورود درست شماره حساب اسم سرپرست خانوار هست یا شماره حساب به نام هر کسی باشه قبول است؟ دوم اینکه اگر بر فرض من یک شماره حساب رو اشتباه وارد کردم و از شانس بد شماره حساب یک نفر دیگه از آب در اومد اون وقت باید چکار کنم؟
کنترل و تایید شماره حساب و مطابقت آن با هویت سرپرست خانوار به عهده بانک است. کسانی که حساب خود را اشتباه وارد کرده اند می توانند در مراحل بعد به سایت مراجعه و حساب درست را اعلام کنند
31-واریز یارانه چه زمان انجام می شود و آیا در استان ها متفاوت است؟
واریز یارانه نقدی پس از تکمیل اعلام حساب سرپرست خانوار در تمام استان ها و با تصمیم هیئت دولت انجام خواهد شد.
32-برای گرفتن تائید نهایی شماره حساب باید به کدام سایت مراجعه کنم؟
سایت اعلام حساب خانوار به زودی فعال خواهدشد و با مراجعه به این سایت، وضعیت حساب به شما اعلام می شود
33-كسي كه شماره حساب را اشتباه وارد كرده باشد بايد چه مراحلي را انجام دهد؟
حساب های اعلام شده توسط بانک بررسی شده و تایید یا رد می شود. حسابی که اشتباه وارد شده است توسط بانک تایید نمی شود و شما میـتوانید با مراجعه به سایت اعلام حساب خانوار حساب دیگری را اعلام نمایید.
34-ما كه جزو سه استان آزمايشي مي باشيم و تا كنون موفق به اعلام شماره حساب نگرديده ايم بايد چكار كرد؟
کسانی که در مرحله اجرای آزمایشی موفق به اعلام حساب خود نشده اند می توانند در مرحله بعد همراه با سایر استان ها، حساب خود را اعلام نمایند.
پاسخ : سوالات مهم در مورد یارانه ها و ثبت اطلاعات خانوار
35-چرا سایت اعلام حساب خانوار فعال نیست؟
مشخصات حساب های دریافت شده از مردم در حال بررسی است و جهت اعلام وضعیت حساب ها و اصلاح اشتباهات، سایت به زودی فعال خواهدشد.
36-چگونه بعد 10روز بدانیم شماره حساب ما، مورد قبول قرار گرفت؟
در صورتیکه شماره تلفن همراه را در فرم اعلام حساب اعلام کرده اید به شما پیامک داده خواهد شد. در غیر این صورت، به سایت اعلام حساب خانوار مراجعه نمایید.
37-بعضی از شماره حساب های بانکی را که وارد سایت می نمودند به آنها اعلام می شد که برای این شماره حساب 10 روز دیگر خبر بگیرید.مفهوم این متن چه چیزی بوده است.
مشخصات حساب اعلام شده توسط بانک مربوطه بررسی می شود. تایید حساب یا عدم تایید، توسط پیامک اعلام می شود یا در مراجعه بعدی به سایت به شما اعلام خواهد شد
38-در صورتیکه پس از تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی، سرپرست خانوار فوت کرده باشد چه باید کرد؟
برای اصلاح اطلاعات خانوار، منتظر اعلام مرکز آمار باشید.
39-آیا خانوارهای ساکن سایر استان ها میتـوانند در طرح آزمایشی شرکت کنند؟
خیر. طرح آزمایشی صرفا برای خانوارهای ساکن استان های مربوطه می باشد
40-کدام دسته از خانوارها می توانند به سایت وزارت رفاه مراجعه کنند؟
خانوارهایی که در سال 1387در سه استان گیلان ،ایلام وخراسان شمالی فرم اقتصادی خانوار را تکمیل نموده اند می توانند به سایت مراجعه کنند .
41-آیا خانوارهایی که در استان های دیگر ثبت نام نموده اند واکنون دراین سه استان زندگی می کنند می توانند شماره حساب اعلام کنند؟
خیر.
42-آیا خانوارهای سه استان پایلوت که در سال 1387ثبت نام کرده اند واکنون در سایر استانها بصورت مسافر بسر می برند ویا ساکن استانهای دیگر هستند می توانند وارد سایت شوند؟
این خانوارها از هر جای کشور می توانند وارد سایت شوند.
43-کدام بانک ها مد نظر است؟
همه بانک های دولتی وخصوصی به انتخاب متقاضی
44-چه نوع حسابی مد نظر است؟
حساب بانکی متمرکزوترجیحا حسابهایی که دارای کارت بانکی هستند وخانوار می تواند از طریق سیستم خودپرداز نسبت به دریافت وجه اقدام نماید.
45-خانوارهایی که کد رهگیری را گم کرده اند چه کنند؟
در این مرحله هیچ نیازی به کد رهگیری نیست .
46-آیا ثبت شماره حساب شامل حال خانوارهایی که اکنون درسایت مرکز آمارایران ثبت نام می کنند می شود یا خیر؟
خیر فقط خانوارهایی که در سال 1387ثبت نام کرده اند در مرحله پایلوت شرکت می کنند.
47-اگر خانواری موفق نشود در این یک هفته شماره حساب خودرا وارد سایت نماید چه کند؟
این یک طرح آزمایشی است ودر زمانی که طرح بصورت سراسری برای همه استانها اجرا می شود می تواند شماره حساب خود را وارد سایت وزارت رفاه نماید.
48-خانوار فرم را در سال 1387تکمیل کرده اکنون کدملی وشماره حساب خودرا که وارد می کند سیستم نمی پذیرد؟
این ها افرادی هستند که سیستم بانکی شماره حساب آنهارا به وزارت رفاه ارسال نکرده است این دسته از افراد باید مجددا فقط شماره حساب وشماره تلفن همراه خودرا وارد نمایند تا از طرف وزارت رفاه پیگیری شود. افرادی که جدید شماره حساب باز کرده اند ویا می کنند نیز با همین مورد روبرو می شوند. روش کار مانند فوق است بااین تفاوت که شماره حساب را لازم است 2باروارد کنند وشماره تلفن همراه خودرانیز اعلام نمایند.
49-سرپرست خانوار در سال 1387فرم تکمیل نموده اما در این فاصله فوت نموده است آیا می توانند شماره حساب ایشان را وارد سایت نمایند؟
خیر.
50-در فاصله سال 1387تا کنون برتعداد اعضای خانواربه هر علتی افزوده شده است آیا سرپرست خانوار می تواند شماره حساب را وارد کند ؟
بلی
51-در فاصله سال 1387تا کنون فرزندم ازدواج کرده وخانوار مستقل دارد اما در ان زمان اسم او در خانوار من ثبت شده است چه کنم؟
شماره حساب خودرا وارد کنید. بعدا موارد اصلاح خواهد شد.
52-آیا سیستم حساب مشترک را قبول می کند؟
خیر
53-خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد دارای حساب کارتی هستند آیا می توانند همان شماره حساب را اعلام نمایند ؟
بلی
54-حساب غیر متمرکز راتعریف کنید.
حسابی است که مشتری وابسته به شعبه بوده وبرای انجام اموربانکی حتما باید به شعبه ای که حساب در آن افتتاح کرده مراجعه نماید.
55-حساب متمرکز چیست؟
حسابی است که مشتری نیازی به مراجعه به شعبه ای که حساب رادرآن افتتاح نموده است ندارد ودرهرشعبه ای ازبانک می تواند کلیه اموربانکی راانجام دهد مانند سیبا در بانک ملی وسپهر در بانک صادرات
56-آیا پس از اعلام شماره حساب در طرح آزمایشی یارانه به حساب متقاضی واریز می گردد؟
خیر. واریز به حساب پس از اجرای طرح در سراسر کشور، انجام خواهد شد
57-چه مدت پس از اعلام شماره یارانه به حساب متقاضی واریز می شود؟
کارگروه تحول اقتصادی مصوب واعلام می کند.
58-چرا در پاره ای از مواقع بعد از ثبت اطلاعات حساب وتایید رسید قبول حساب نمی دهد؟
فرد باردیگر به سایت مراجعه کند واطلاعات خودرا وارد نماید اگر پیام داده شد که اطلاعات شما ثبت شده است که موردی ندارد در غیر این صورت مجددا اطلاعات خودرا وارد نماید.
59-اگرکسی ازاعضای خانوار شماره حساب داشته باشد ولی خود سرپرست شماره حسابی نداشته باشد می تواند شماره حساب فردی را که شماره حساب دارد وارد کند ؟
خیر حتما باید شماره حساب سرپرست خانواروارد شود.
60-فردی که شماره حساب ندارد ،تکلیف چیست ؟
به یکی از بانک های دولتی یا خصوصی برای افتتاح حساب مراجعه نمایدو حساب متمرکز افتتاح کند
61-علت اینکه بانک مربوطه شماره حساب بنده را تایید نکرده چیست؟
تشخیص و تایید حساب به عهده بانک مربوطه است. تایید نشدن حساب ممکن است به دلیل قدیمی بودن حساب و نداشتن کد ملی باشد.
62-آيا مي توان حساب خواهر يا همسر را معرفي كرد؟
خير. در حال حاضر تنها حساب سرپرست خانوار قابل قبول است.
63-هنگام وارد كردن شماره حساب؛ شماره تلفن همراه را اشتباه وارد كردم حالا براي اصلاح آن چه كار كنم؟
اصلاح شماره تلفن همراه امکان پذیر نیست. شما می توانید با مراجعه به سایت اعلام حساب خانوار از وضعیت حساب خود مطلع شوید
64-کسی که در مرحله قبل شماره حساب اشتباه وارد کرده آیا زمانی برای اصلاح شماره خواهد بود؟ و تاریخ آن چه موقع است؟
اگر حساب اشتباه باشد، پس از بررسی حساب توسط بانک، مشخص شده و شما مي توانید بامراجعه به سایت اعلام حساب خانوار، حساب خود را اعلام نمايید.
64-در صورتيكه در سامانه اعلام حساب خانوار به اشتباه گزينه "قبول ندارم" كليك شود، چه بايد كرد؟
شما ميتوانيد مجدداً با ورود به سامانه اعلام حساب خانوار، در سامانه ثبتنام نماييد.
65-اگر فردي در استان A اقدام به تكميل فرم اطلاعات اقتصادي كرده باشد و در حال حاضر در استان B ساكن باشد، جهت افتتاح حساب چگونه بايد اقدام كند؟
اين دسته از افراد بايستي هنگاميكه استان A (استاني كه در سال 1387 اقدام به تكميل فرم اقتصاد خانوار خود كردهاند) جهت ثبتنام در سامانه معرفي گرديد اقدام به ثبت حساب خود نمايند.
66-با توجه به اینکه شماره کارت های بانک سپه 13 رقمی می باشد در این مورد چه باید کرد؟
شما ميتوانيد با مراجعه به بانک سپه شماره 16 رقمی جدید کارت خود را دریافت کنید و یا فقط شماره حساب خود را در سایت ثبت نمایید .
67-چرا با اینکه ما در پست بانک هیچگونه حسابی نداریم ولی سیستم این گزینه را ستاره دار کرده است؟
در صورتي كه در بانك هاي اعلام شده توسط سيستم حسابي نداريد و يا حساب هاي شما قديمي است و نمي خواهيداز آنها استفاده نمائيد ، بانك ديگري را انتخاب نموده و شماره حساب خود را جهت بررسي اعلام نمائيد . پس از بررسي و تائيد شماره حساب اعلام شده ثبت نهايي مي گردد.
68-در صورت تغییر شماره سریال شناسنامه چه باید کرد ؟
در صورت تعويض شناسنامه به هر علتي از شماره سريال شناسنامه جديد استفاده نمائيد.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
چهارشنبه 13,نوامبر,2024