مسئول سرپرستي صندوق تعاون استان يزد گفت: در سال جاري بالغ بر 80 ميليارد ريال اعتبار از محل منابع داخلي به شركتها،اتحاديه‌ها و اعضاي تعاوني استان يزد تخصيص داده مي‌شود.

رسول آستركي  با بيان مطلب فوق اظهار داشت: تاكنون بالغ بر22 ميليارد ريال در قالب 419 پرونده اعتباري به متقاضيان بخش تعاون در راستاي ايجاد توليد، اشتغال و تعميم و توسعه عدالت اجتماعي پرداخت شده است.

وي با اشاره به پرداخت 26 ميلياردريال تسهيلات در سال گذشته به شركت‌هاي تعاوني و بخش‌هاي اقتصادي، تصريح كرد: تسهيلات پرداختي تا نيمه شهريور سال جاري به 22 ميليارد ريال رسيده است كه با توجه به پتانسيل موجود تا پايان سال به80 ميليارد ريال افزايش خواهد يافت.

آستركي با بيان اين كه اقتصاد شكوفا در گرو هزينه تسهيلات در اهداف مورد نظر است، خاطرنشان كرد: در سال‌هاي گذشته صندوق تعاون به وسيله كميته‌هاي اعتباري صندوق در استانها و شهرستانها و حتي ادارات تعاون بر شركت‌هاي تعاوني نظارت كرده است كه در سالجاري با افزايش سقف اعتبارات تخصيصي و اختيارات تفويضي به كميته اعتباري استان بحث نظارت به صورت جديتر در دستور كار صندوق تعاون قرار گرفته است.

مسئول سرپرستي صندوق تعاون استان يزد با اشاره به بررسي و پرداخت اعتبار تا سقف يك ميليارد ريال در كميته اعتباري استان، ‌اظهار داشت: دركميته‌هاي اعتباري به دور از بروكراسي‌هاي زايد اداري و در كوتاهترين زمان تسهيلات به متقاضيان پرداخت مي‌شود.

آستركي ادامه داد: چنانچه متقاضيان مربوط به هر يك از شعبات صندوق تعاون مراجعه و اقدام به سپرده گذاري و ايجاد معدل كنند، تا چندين برابر معدل حساب و با نرخ كمتر از نرخ سود بانك‌ها به متقاضيان تسهيلات پرداخت مي‌شود.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر صندوق تعاون به شركت‌هاي تعاوني مسكن داراي 5 درصد پيشرفت فيزيكي به ازاي هر عضو 50 ميليون ريال تسهيلات با بازپرداخت 5 ساله اعطا مي‌كند و براي اجراي طرح، سند به رهن گذاشته نمي‌شود بلكه به صورت چك و سفته مي‌باشد.

آستركي ادامه داد: صندوق تعاون در سياستگذاري‌ها براي تعاوني‌هاي مصرف و جهت رفع مشكل تامين نفدينگي اين شركتها دوره‌هاي معدل گيري را به يك ماه كاهش داده به نحوي كه شركت‌هاي تعاوني مي‌تواند با افتتاح حساب و ايجاد معدل حساب يك ماهه تا 6 برابر معدل حساب را به عنوان سرمايه در گردش دريافت كند.

وي افزود: چنانچه تعاوني مصرف معدل مازاد داشته باشد مي‌تواند معدل مازاد خود را به اعضاء واگذار كند و اعضا تا سقف 20 ميليون ريال جهت خريد كالاهاي اساسي منزل از تعاوني متبوع تسهيلات دريافت كنند

منبع"ايسنا

                  يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا